سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلا بیش از یکهزار و ۳۰۰ اهوازی به ام اس

نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان از ابتلا بیش از یکهزار و ۳۰۰ اهوازی به بیماری ام اس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش آرمات، نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان در گردهمایی بیماران ام اس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۷۱ نفر در استان به عنوان بیمار مبتلا به ام اس شناسایی شده اند گفت: از این تعداد یکهزار و ۳۳۵ نفر از مبتلایان ساکن اهواز هستند.

وی آمار مبتلایان به ام اس در خوزستان نشان دهنده این است که این استان خوزستان جزء بزرگترین استان‌های کشور در حوزه این بیماری بوده، ضمن اینکه دلیل بالا بودن این رقم در کلانشهر اهواز درحال بررسی است.

آرمات، درخصوص پراکندگی به بیماری ام اس در دیگر شهرستان‌های استان بیان داشت: تعداد مبتلایان در ایذه ۷۵ نفر، آبادان ۱۴۴ نفر، اندیمشک ۵۴ نفر، آغاجاری ۱۵ نفر، امیدیه ۴۵ نفر، اروندکنار ۲ نفر، بهبهان ۱۷۰ نفر، سوسنگرد ۲ نفر، باغملک ۳۱ نفر، بندر امام خمینی (ره) ۲۰ نفر، خرمشهر ۸۶ نفر، شوش ۴۰ نفر، رامشیر ۱۰ نفر، شوشتر ۱۰۲ نفر، دزفول ۱۲۴ نفر، رامهرمز ۷۳ نفر، سربندر ۱۰ نفر، مسجدسلیمان ۵۰ نفر، شادگان ۱۶ نفر، لالی ۱۰ نفر و هندیجان ۱۵ نفر است.

نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان اظهار کرد: یکهزار و ۹۳۷ نفر از تعداد کل بیماران مبتلا به ام اس زن و ۶۳۴ نفر مرد هستند؛ همچنین بزرگ‌ترین بیمار مبتلا به ام اس در استان ۷۵ سال سن دارد و کوچک‌ترین بیمار ۱۰ ساله است.

وی اذعان داشت: یکهزار و ۹۲۳ نفر مبتلا به ام اس خوشخیم از نوع آر آر ام اس، ۸۹ نفر از نوع پی پی ام اس، ۱۸ نفر از نوع آر پی ام اس، ۱۳۳ نفر از نوع اس پی اس و مابقی از انواع دیگر مبتلایان به بیماری ام اس هستند.

داریوش آرمات در ادامه افزود: یکهزار و ۵۳۵ نفر از مبتلایان به ام اس متاهل، ۸۹۷ نفر مجرد و ۵۹ نفر نیز متارکه کرده اند.

وی با اشاره به نژاد مبتلایان به ام اس اظهار داشت: ۸۶۴ نفر فارس، ۶۲ نفر ترک، ۶۱ نفر کرد، ۲۵۴ لر، ۶۵۷ عرب و مابقی از دیگر نژاد‌های خوزستان هستند.

نایب رییس انجمن ام اس استان خوزستان با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای نسبت به مبتلایان به ام اس ندارد، گفت: موضوع بیماران ام اس را باید همه افراد عضو انجمن ام اس مدیریت کنند و در این حوزه مشارکت فعالی داشته باشند.

آرمات اذعان داشت: مبتلایان به ام اس باید به طور کامل از مسائل حقوقی بیماری خود اطلاع داشته باشند، چراکه دانستن این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات این مبتلایان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: انجمن بیماران ام اس نیز مکلف است بدون هیچگونه منت و چشم داشتی به این مبتلایان کمک کند، اما لازمه آن ایجاد خود باوری در درون اعضای انجمن است.

به گفته محققان، ام اس ۲ برابر در زنان شایع‌تر از مردان است، اما افراد سفیدپوست بیشتر در معرض خطر ابتلا به آن هستند و این بیماری بیشتر در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی بیشتر است.

نشانه‌ها و علایم ابتلا به ام اس بین افراد مختلف در زمان‌های مختلف متفاوت بوده و می‌توانند تغییر یابند.

انتهای پیام/گ

نگاهی به تعداد مبتلایان به ام اس در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.