رئیس انجمن ام.اس خوزستان گفت: تلاش برای یافتن درمان بیماری ام . اس ادامه دارد و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  نسترن مجدی‌نسب، رئیس انجمن ام.اس خوزستان بیان داشت: قیمت برخی از اقلام دارویی در ایران به دلیل عدم پوشش کافی بیمه، در بضاعت بیماران نیست. در واقع هزینه برخی از اقلام دارویی ما بالا است و ما مجددا متذکر می‌شویم که این اقلام دارویی که قیمت آنها بیمار را اذیت می‌کند، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه بیماری ام.اس در حوزه‌های علمی، درمانی و همچنین کمک به بیماران ام.اس رخ داد.

مجدی نسب عنوان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط خود بیماران، این نوید را به ما داده‌اند که از سال 97 بیماری ام.اس جزو بیماری‌های خاص در کشور تلقی شود. این امر قطعا تبعات بسیار خوبی برای بحث داروی بیماری ام.اس دارد.

رئیس انجمن ام.اس خوزستان با اشاره به ماجرای اعلام خبر کشف درمان قطعی بیماری ام.اس توسط یک دانشمند ایرانی در سال گذشته، بیان کرد: این خبر در ابتدا بسیار نویدبخش و خوشحال کننده اما در واقع تا حدودی خارج از واقعیت بود و به این نتیجه دست یافتیم که درمان قطعی بیماری ام.اس توسط این فرد پیدا نشده است. اما در حال تلاش برای یافتن درمان این بیماری هستند و امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

مجدی‌نسب با بیان اینکه سالیانه بیش از 20 کار پژوهشی در زمینه بیماری ام.اس و درمان این بیماری توسط انجمن ام.اس خوزستان انجام می‌شود، گفت: واقعا می‌خواهیم که راهی برای درمان این بیماری در انجمن پیدا کنیم و در این زمینه در حد بضاعت خود عمل می‌کنیم. همانطور که دانشمندان جهان نیز در حد بضاعت خود در این زمینه فعالیت دارند. بیماری ام.اس از نظر علت‌شناختی، شناخته نشده است و زمانی که علت یک بیماری به طور قطعی شناسایی نشود، یافتن راه درمان آن بسیار سخت است.

وی ادامه داد: زمانی که علت یک بیماری ناشناخته باشد، انسان برای درمان آن روی هر عاملی دست می‌گذارد. گاهی به طب سنتی، گاه به حرف‌های اقوام خود و گاهی نیز به تجویزهای پزشکی پناه می‌برد. اما آنچه که مسلم است، دانش درمان قطعی بیماری ام.اس رو به پیشرفت می‌رود.

  رئیس انجمن ام.اس خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر 8 داروی خوراکی برای بیماری ام.اس تولید می‌شود، گفت: امروزه جهان به سمت و سوی فرم‌های دارویی می‌رود که استفاده از آنها برای بیماران راحت‌تر باشد. ایران جزو معدود کشورهای برتر دنیا در بحث دارو است و حتی در کشور انگلیس، وفور دارو به اندازه ایران نیست. البته قیمت برخی از اقلام دارویی در ایران به دلیل عدم پوشش کافی بیمه، در بضاعت بیماران نیست. در واقع هزینه برخی از اقلام دارویی ما بالا است و ما مجددا متذکر می‌شویم که این اقلام دارویی که قیمت آنها بیمار را اذیت می‌کند، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

انتهای پیام/م

اقلام دارویی با قیمت بالا بیماری ام.اس باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.