سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز روند افزایشی بهای نفت/ قیمت طلا کاهش یافت

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز پنجشنبه با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه به تاثیر از تداوم سیاست‌های اوپک برای کاهش تولید نفت و همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا [دو تولیدکننده بزرگ نفت در جهان] که مانع بالا رفتن میزان ذخایر نفتی آمریکا می‌شود، با روند افزایشی همراه بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۳۷ سنت افزایش، معادل ۰.۶ درصد، ۶۶ دلار و ۳۶ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲۳ سنت افزایش، معادل ۰.۴ درصد ۵۶ دلار و ۴۵ سنت دادوستد شد.

سیاست‌های از پیش تعیین شده سازمان کشور‌های صادرکننده نفت [اوپک ]مبنی بر حفظ استراتژی تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز و جلوگیری از افزایش آن، مهمترین عامل در بالا رفتن تدریجی بهای جهانی نفت بوده است.

تحریم‌های اخیر آمریکا علیه دو تولیدکننده بزرگ نفت اوپک یعنی ایران و ونزوئلا، تاثیر زیادی در پایین آمدن میزان ذخایر نفتی آمریکا و در نتیجه افزایش بهای نفت دارد.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از تقویت ارزش دلار در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی اتحادیه اروپا، کاهش یافت و هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۰.۱ درصد کاهش ۱۲۸۶ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.