سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی در کشتار مردم یمن

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ائتلاف عربی از اجرای تعهدات خود طبق قوانین جنگ سر باز زده و از سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی در حملات خود علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد در ۲۷ عملیات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه شهروندان یمن، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی یمنی با تسلیحات آمریکایی و انگلیسی کشته شده‌اند.

این تحقیق با عنوان «روز داوری: نقش آمریکا و اروپا در مرگ، نابودی و ترومای غیرنظامیان در یمن» توسط شبکه حقوق‌بشر دانشگاه‌های آمریکایی با همکاری یک گروه حقوق‌بشر یمنی به نام «مواطنه» انجام گرفته است.

بر اساس این تحقیق ۱۲۸ صفحه‌ای، در ۲۷ حمله علیه شهروندان یمنی در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۸، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی [۲۰۳ نفر] با سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی کشته شده‌اند. از این تعداد ۱۲۲ نفر کودک و ۵۶ نفر زن بوده‌اند. در این حملات ۷۴۹ شهروند یمنی نیز زخمی شدند.

در بخشی از این تحقیق آمده است: به نظر می‌رسد بسیاری از این حملات به منظور هدف قرار دادن پایگاه‌ها و ماوضع نظامی نبوده است و صرفا غیرنظامیان و مناطق مسکونی را هدف قرار داده است. این حملات که هیچ نفع نظامی نداشته فقط آسیب‌های گسترده‌ای به غیرنظامیان یمنی وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، تسلیحات نظامی ساخت آمریکا شامل، بمب‌های خوشه ای، در ۲۵ حمله از مجموع ۲۷ حمله مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین سلاح‌های ساخت انگلیس نیز از جمله بمب‌های هدایت شونده [به همراه سلاح‌های آمریکایی] در ۵ حمله از مجموع ۲۷ حمله استفاده شده است. از مجموع ۲۷ حمله ۱۶ مورد به تجمعات غیرنظامیان مانند مراسم‌ها و به یک قایق غیرنظامی مسافربری بوده است. پنج حمله به مراکز آموزشی و بهداشتی، پنج حمله به مراکز تجاری و یک حمله به مرکز فرهنگی دولتی بوده است.

این تحقیق، اسناد پیشین را که نشان می‌دهد ائتلاف عربی از اجرای تعهدات خود طبق قوانین جنگ سر باز زده و از سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی در حملات بی قید و شرط خود علیه غیرنظامیان استفاده کرده است، تایید می‌کند.

انتشار این تحقیق چند هفته پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرحی دستور به پایان حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف عربی داد و فروش سلاح به عربستان سعودی را غیرقانونی اعلام کرد.

علاوه بر آمریکا و انگلیس، برخی کشور‌های اروپایی مانند آلمان و همچنین کانادا به عربستان سعودی سلاح می‌فروختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.