سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند:

با فروشندگان موجودات زنده در آستانه سال نو برخورد می‌کنیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوندگفت: با فروشندگان موجودات زنده در آستانه سال جدید برخورد خواهیم کرد، زیرا با این کار محیط زیست جاندار به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس نجاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: برخی افراد سودجو در آستانه سال نو اقدام به خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری از جمله: خرگوش، کبک، لاک‌پشت برکه‌ای، سمندر و مار در اماکن عمومی می‌کنند که این امر خلاف قوانین و مقررات محیط زیست است.

وی افزود: کسانی که اقدام به این امر کنند مورد پیگرد قرار گرفته و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ضرر و زیان ناشی از زنده‌گیری جانوران وحشی از آن‌ها نیز اخذ می‌شود.

نجاری گفت: خرید و فروش گونه‌های غیربومی بدون مجوز سازمان محیط زیست نیز تخلف محسوب می‌شود و در مراجع قضائی قابل پیگیری است.

وی بیان داشت: از تمامی همشهریان عزیز خواهش می‌کنیم که از رهاسازی، جابه جایی و ورود هرگونه گیاه و جانور غیربومی به زیستگاه‌های طبیعی شهرستان خودداری کنند که البته برابر قوانین و مقررات با متخلفین برخورد می‌شود.

نجاری ادامه داد: همشهریان به‌ویژه از رهاسازی ماهیان قرمز عید در رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا این گونه علاوه بر انتقال بیماری به ماهیان وحشی بومی به راحتی جایگزین گونه‌های بومی شده و آن‌ها را از بین می‌برد.

وی از شهروندان خواست گزارش هرگونه تخریب محیط زیست و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ا 

خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری خلاف قوانین و مقررات  است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.