سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در خراسان جنوبی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ظهر امروز در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماهه امسال نتایج امیدوار کننده‌ای را شاهد هستیم.


وی از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت بیشترین آمار متوفیان مربوط به شهرستان‌های طبس و نهبندان بوده است.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در نوروز گذشته شهرستان طبس بیشترین آمار متوفیان را داشته است بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد مجروحین ۱۳ درصد افزایش داشته است.


رضایی با بیان اینکه در این مدت ۵۲ درصد حوادث در راه‌های اصلی و مابقی تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است تصریح کرد: بیشترین روز‌های وقوع تصادفات مربوط به روز‌های پنجشنبه و جمعه بوده است.


وی بیشترین زمان وقوع تصادفات را در ساعات ۱۲ تا ۲ شب عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان دیهوک- طبس بیشترین زمان تصادفات از ساعت ۲ تا ۴ صبح و ۴ تا ۶ صبح بوده است.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به بیشترین علت وقوع تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین علل وقوع تصادفات سرعت غیر مجاز بوده است.


رضایی به نوع وسایل نقلیه مقصر در تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا خودرو سواری با ۵۸ درصد و وانت بار با ۱۲ درصد بیشترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات هستند.


وی با بیان اینکه در این مدت ۴۵ درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو است افزود: در ۶۳ درصد از تصادفات صورت گرفته افراد زیر ۳۵ سال سن داشتند.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به تحلیل طرح نوروزی ۵ سال اخیر گفت: در نوروز ۹۷، ۱۳ نفر از متوفیان در جاده‌های برون شهری و ۳ نفر در جاده‌های درون شهری فوت شدند که این امر زنگ خطری است.


رضایی با بیان اینکه ۶۷ درصد متوفیان در ۵ سال اخیر در راه‌های اصلی و ۱۵ درصد در راه‌های فرعی فوت شدند بیان کرد: بیشترین علت تصادفات در ۵ سال اخیر مربوط به سرعت و خستگی است.
انتهای پیام/ب


سرعت و خستگی بیشترین علت تصادفات

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.