سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با روز درختکاری؛

نواخته شدن زنگ طبیعت در اولین روز هفته منابع طبیعی در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی زنگ طبیعت امروز در مجتمع آموزشی دخترانه سمای ارومیه به صدا درآمد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری آذربایجان غربی در مراسم نواخته شدن زنگ طبیعت که امروز در مجتمع آموزش دخترانه سما شهرستان ارومیه برگزار شد با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: زنگ طبیعت امروز در مدارس نواخته شد تا نسل آینده بیشتر با مفاهیم و مبانی صیانت از طبیعت، محیط زیست و مولفه‌های سالم زیستن و حفظ و حراست از موهبت‌های الهی آشنا شود.
 
موسوی افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب در جهت احترام به محیط زیست و منابع طبیعی و احیای آن و نیز ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه‌های طبیعی است.
 
وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی عنوان کرد: " منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی" شعار امسال هفته منابع طبیعی می‌باشد و نکته قابل توجهی که امسال در هفته منابع طبیعی به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم نقش پررنگ و مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی است.
 
مدیرکل منابع طبیعی، آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار کرد: تجربه نشان داده است که صیانت از عرصه‌های طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم امکانپذیر نیست.
 
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در این بخش گفت: منابع طبیعی با مشارکت مردم می‌تواند سرسبزی و شادابی را به جامعه و عرصه‌های منابع طبیعی برگرداند.
 
موسوی تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امروز بیش از ۵۰۰ اصله انواع نهال رایگان در این شهرستان توزیع می‌شود.
 
وی اضافه کرد: همگی باید دست به دست هم داده و از تهدید‌ها و عوامل تخریب کننده جنگل‌ها و مراتع جلوگیری کرده و در جهت حفظ این مناطق تلاش ویژه کنیم.
 
در ادامه این مراسم چند برنامه فرهنگی از جمله سرود و قرائت مقاله از سوی دانش آموزان اجرا و در پایان به یاد شهدای دانش آموز این شهرستان چند اصله نهال در محوطه این مجتمع آموزشی توسط مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری، معاون آموزش و پرورش و رئیس مجتمع آموزشی سما کاشته شد.
 
از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی" است.
 
انتهای پیام/م

زنگ طبیعت در اولین روز هفته منابع طبیعی نواخته شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.