سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به اینکه درختکاری باید یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود، گفت: حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سعید پرویزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی نباید صرفاً محدود به مناسبت‌ها باشد، گفت: لازم است این امر مؤثر در زندگی امروز و آینده بشر به یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود چراکه حفاظت از منابع طبیعی حفاظت از میراث ملی است.

وی در حاشیه  مراسم روز درختکاری ضمن تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت آحاد مردم استان، شاهد حفظ منابع آب‌ و خاک و توسعه روز افزون فضای سبز استان با مدیریت بهینه و اصولی در جهت احیا و حراست از منابع ارزشمند میراث آیندگان باشیم.

 پرویزی ادامه داد: پیام این حرکت، احیای محیط‌زیست و ایجاد فرهنگ و آموزش به نسل جوان در راستای حراست و صیانت از طبیعت و درخت است و امروزه اهمیت دادن به این مهم بیش‌ازپیش ما را در اجرای این طرح و فرهنگ‌سازی و تشویق عمومی ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در جمع دانش آموزان مدارس، ادامه داد: هدف از این برنامه‌ها تعمیق فرهنگ درختکاری و توجه به نقش آن در حفظ محیط‌ زیست، در بین جوانان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت افزود: اجرای آیین‌هایی، چون درختکاری که با مشارکت و همکاری دانش‌آموزان به‌ صورت گروهی صورت می‌گیرد، حضور آنان در تمامی فعالیت‌های اجتماعی را موجب و توسعه فضای سبز در محیط‌ های آموزشی، ضمن آموزش روش‌های کاشت و نگهداری نهال به دانش‌آموزان، اهمیت وجود و نگهداری فضای سبز را به آنان یادآوری می‌کند.

در این مراسم مسئولان شهرستان تفت اقدام به کاشت نهال در محوطه کاردانش عباس بن علی (ع) کردند.

انتهای پیام/ی

درختکاری باید یک فرهنگ عمومی و همگانی تبدیل شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.