مدیر کل منابع طبیعی استان یزد گفت: امسال بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در هفته درخت کاری بین مردم توزیع خواهد شد.

بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال  به صورت رایگان بین شهروندان یزدی توزیع می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا آخوندی مدیر کل منابع طبیعی استان یزد گفت: در مراسم روز درختکاری با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز بطور متوسط حدود ۴۰۰ هزار اصله نهال در یزد کاشت شد، گفت: امسال نیز اداره کل منابع طبیعی یزد و شهرستان‌ها آمادگی توزیع انواع نهال کاج، سرو، سنجد شیرین و اقاقیا در بین مردم را دارند.

وی با اشاره به اینکه در کویری‌ترین نقطه ایران دو میلیون و۶۰۰ هزار هکتار بیابان وجود دارد که امسال در ۲۵۰ هکتار از آن نهال کاری انجام شده است، افزود:کار توزیع نهال در استان تا ۲۱ اسفندماه ادامه دارد.

درختانی که به مناسبت هفته درختکاری در این مراسم کاشته شد قرار است با آب حاصل از انتقال پساب فاضلاب یزد آبیاری شود.

امروز هم چنین در آموزشگاه عارف زنگ درخت کاری نواخته شد و دانش آموزان این مدرسه نیز به همراه جمعی از مسئولان و معلمانشان درخت کاشتند.

مراسم روز درخت کاری امسال در مجتمع فرهنگی، تفریحی و توریستی کاریزلند برگزار شد، که دراین مراسم طالبی استاندار، موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، دانش آموزان، طلاب و روحانیان و البته خانواده‌های معظم شهدا نیز نهال‌هایی را کاشتند.

انتهای پیام/ی

توزیع بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال در یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.