سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت سه هزار اصله نهال در هرمزگان

به مناسبت روز درختکاری سه هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته شد.

امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، گفت: به مناسبت روز درختکاری سه هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته شد.

وی افزود: تا پایان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۵۰ هزار اصل نهال گرمسیری و سازگار با شرایط استان در پادگان‌های نظامی، دانشگاه‌ها، مدارس و روستا‌های استان کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این درختان از گونه‌های گرمسیری از جمله کرت محلی، کونوکارپوس، انجیر معابد، کهور، گل ابریشم، چریش و چوچ است.

ذاکری بااشاره به ضرورت توسعه درختکاری و بیابان زدایی و حفظ منابع طبیعی افزود:تا کنون ۳۰ هزار دانش آموز در قالب همیار طبیعت در هرمزگان ساماندهی شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:: در میعادگاه‌های نمازجمعه این هفته نیز نهال به صورت رایگان توزیع می‌شود.

همتی استاندارهرمزگان نیز در آیین درختکاری امروز گفت:: توسعه فضای سبز و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها موضوع ملی است که علاوه بر اداره منابع طبیعی همه مردم و مسئولان باید در توسعه فضای سبز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی شدید هوا، ریزگرد‌ها و سیل‌های ویرانگر از جمله نتایج از بین رفتن محیط زیست است. افزود:هر توسعه‌ای در صنعت سبب تخریب منابع طبیعی و محیط زیست می‌شود که این امر بیانگر ضرورت حمایت بخش صنعت در حفظ منابع طبیعی و درختکاری است.

استاندار هرمزگان گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یک امر همگانی است که با مشارکت مردم و خیران محق می‌شود.

امروز در مراسمی نمادین به مناسبت روز درختکاری، هزار اصله نهال با حضور استاندار، آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گروه‌های مردم نهاد، همیاران طبیعت، دانش آموزان وجمعی از مسوولان درمنطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس کاشته شد.

در تقویم رسمی کشور ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

شعار امسال این هفته "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی" است.

انتهای پیام/ر

حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت همگانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.