مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آبگیری ۱۷۳ میلیون متر مکعبی در سازه‌های آخیزداری طی چندماه گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در سه بارش چند ماه گذشته استان ۱۷۳ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد.

وی گفت: امسال بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری از محل اعتبارات ملی، استانی، خیران و مشارکتی در استان ساخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: بیش از ۳۵۰ سازه از این شمار در شهرستان جاسک به صورت مشارکتی ساخته شده که طراحی و سیمان این سازه‌ها را منابع طبیعی با اعتبار نزدیک به چهار میلیارد تومان، تامین کرده و اهالی این شهرستان مواد دیگر و نیروی انسانی تکمیل این طرح‌ها را تامین کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: خیران نیز ۲۳ طرح آبخیزداری در دست ساخت دارند که تا کنون ۹ طرح با هزینه ۱۰ میلیاردی خیران در شهرستان‌های بستک، حاجی آباد، بندرلنگه ساخته شده است.

ذاکری گفت: در ۱۱ ماهه امسال از تصرف ۹۷۵ هکتار پیشگیری شد و با صدور احکام قضایی از متصرفان ۸۴۸ هکتار اراضی ملی خلع ید شد.

وی افزود: ۳۰ هزار دانش آموز به عنوان همیار طبیعت در استان فعالبت می‌کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در طرح کاداستر نیز استان ۵۴۰ درصد بیشتر از موظفی زمین‌های ملی را ثبت سامانه کرده است و تلاش می‌شود تا پایان سال مالی اراضی ثبت شده در سامانه کاداستر به دو میلیون متر مربع برسد.
ذاکری در تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی نیز گفت: درختکاری هزار اصله نهال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، کاشت ۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان، قدردانی از همیاران طبیعت برگزیده از مهمترین برنامه‌های فته منابع طبیعی و آبخیزداری است.
هرمزگان بیش از هفت هزار و ۸۰۰ سازه آبخیزداری با ظرفیت آبخیزداری ۴۹۰ میلیون مترمکعب دارد.
از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده و شعار امسال منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملّی است.
انتهای پیام/ز


آبگیری بیش از ۱۷۰ میلیون مترمکعبی در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

برچسب ها: کم آبی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.