سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران:

شورا به ۶۲ باغ که پروانه ساخت دارند، مجوز می‌دهد

سالاری گفت: شورای شهر تهران به ۶۲ باغ که قبل از لغو مصوبه برج‌باغ‌ها پروانه ساخت گرفته‌اند، اجازه ساخت خواهد داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در یکصدو سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی استفساریه شهرداری تهران در خصوص چگونگی اقدام برای املاک باغاتی که نسبت به ارائه نقشه و پرداخت عوارض صدور پروانه اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: در آخرین روز‌های سال ۹۶، لغو مصوبه برج‌باغ‌ها را در شورا به تصویب رساندیم و در ماه اخیر نیز اقداماتی در خصوص مصوبه جایگزین برج‌باغ‌ها صورت گرفت که بازخورد خوبی در جامعه شهری برای حفاظت و صیانت از باغات داشتیم.

وی افزود: در ۲۲ اسفند سال ۹۶ مصوبه برج‌باغ‌ها را لغو کردیم و قبل از آن تاریخ درخواست‌هایی برای ساخت و ساز باغات وجود داشت و برخی نسبت به اخذ دستور نقشه فرآیند‌های بیشتری را طی کردند و برخی نیز نسبت به دریافت صدور پروانه اقدام کرده بودند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بعد از ابلاغ لغو مصوبه برج‌باغ‌ها که در تاریخ ۷ فروردین ۹۷ بود، ۱۴ روز بعد از تصویب قانونی و لازم‌الاجرا شدن شاهد تشکیل پرونده‌هایی بودیم و عوارض هم در سطح مناطق اخذ شده بود.

سالاری تصریح کرد: جلساتی را با معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تشکیل دادیم و از آنجایی که ابلاغ با تأخیر بود، بنابراین تمامی پرونده‌ها را در این خصوص قفل کردیم.

وی افزود: بنابراین از شورا سؤال شد که کسانی که قبلاً عوارض پرداخت کرده بودند، چه نوع برخوردی باید با آن‌ها داشته باشیم و جلساتی مابین کمیسیون حقوقی و نظارت، معماری و شهرسازی و محیط زیست و سلامت برگزار شد و از شهرداری لیست پرونده‌ها را دریافت کردیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ۴۷۳ پرونده در خصوص باغات تشکیل شده است که تغییر نقشه و یا دیگر تغییرات داشتند، در جلسات اخیر به نحوه تصمیم‌گیری در این حوزه مواردی مطرح شد و مقرر شد شهرداری تهران نسبت به لایحه اقدام کند.


بیشتر بخوانید: دیگر مجوز برج باغات صادر نمی‌شود


سالاری گفت: ۶۲ پرونده در خصوص باغات وجود دارد که تمامی عوارض را قبل از ۷ فروردین ۹۷ پرداخت کردند که مبلغ آن ۱۷۰ میلیارد تومان می‌شود و ۷۲ پرونده نیز وجود دارد که نیمی از عوارض که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود پرداخت شده است و ۳۸ پرونده نیز درخواست تغییر نقشه را داشته است، جمع‌بندی ما این بوده است که نسبت به پرونده‌هایی که تمامی عوارض را به صورت کامل پرداخت کرده‌اند ساخت و ساز بلامانع باشد، البته تعداد قابل توجهی در مناطق بدون طی کردن فرآیند مبلغی را واریز کرده‌اند.

وی افزود: در نتیجه شهرداری تهران می‌تواند صرفاً برای پرونده‌هایی املاکی که در چارچوب قانون باغ هستند و فرآیند صدور آن‌ها مرحله به مرحله و قطعی طی شده است و اخذ مبلغ به صورت سیستمی تا تاریخ ۹۷.۱.۷ پرداخت شده اقدام کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بنابراین ۶۲ پرونده‌ای که در گذشته پرداختی کامل را داشته‌اند اجرای آن لازم‌الاجراست، اما کمیته فنی باغ تشکیل شده است و باید پرونده این باغات در این کمیته بررسی شود تا حداقل درخت قطع شود.

سالاری افزود:‌۶ تا ۷ پرونده وجود دارد که نسبتاً درختان انبوه دارند و اگر شهرداری تهران بتواند آن‌ها را تملک کند و یا زمین‌های بلاعوض دهد، از باغات صیانت خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.