سخنگوی شورای شهر تهران فرآیند ساخت بنا‌های ۴ طبقه در باغات را تشریح کرد.

پیشنهاد شورای شهر برای ساخت بنای ۴ طبقه در باغاتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۷ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به روند بررسی لایحه برج باغات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه در باغ‌های بیش از ۵ هزار متر اگر شخصی بخواهد می‌تواند ۷۰ درصد را به عنوان فضای باز در اختیار شهرداری قرار دهد و در فضای باقی مانده نیز می‌تواند به میزان ۶۰ درصد و ۴ طبقه ساخت و ساز کند.

وی افزود: ساخت و ساز در باغات به شدت کاهش یافته است و رویکرد به صورت حفاظتی می‌شود و برای نفع مالکان ما اجازه دادیم که مجموعه‌ای از فعالیتی که پیش از این در باغات امکان پذیر نبود، امکان پذیر شود که می‌توان به فعالیت تجاری و ایجاد گالری اشاره کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما به عنوان مکمل آن مصوبه، روی مصوبه دیگری کار می‌کنیم که آن بسته‌های سرمایه گذاری پیشنهادی است و شهرداری در قالب همین لایحه موظف است در بازه زمانی مشخص بسته سرمایه گذاری مشخصی را به شکلی که ضامن حفظ باغات باشد، ارائه دهد و ما در شورا مطالعات این کار را ارائه کردیم.


بیشتر بخوانید: درآمد حاصل از برج باغات در مقابل میزان تخریب باغات ناچیز بوده است


اعطا با بیان اینکه کلیات موضوع مبتنی بر ساخت و ساز محدود در باغ است، گفت: در تلاش هستیم تا امتیازاتی را برای مالکان در نظر بگیریم تا برای انجام فعالیت‌هایی تشویق شوند که کمتر هزینه کنند و در عین حال از باغ نفع ببرند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در جلسه آینده بتوانیم تمام لایحه را تصویب کنیم، افزود: آنچه در رابطه با این ضوابط در شورای شهر تصویب می‌شود، به منظور ارائه به شورای عالی شهر‌سازی است و باید در آنجا تصویب شود تا به عنوان جایگزین پیوست شماره ۳ طرح جامع تهران قرار گیرد.

انتهای پیام/

پیشنهاد عجیب شورای شهر برای ایجاد گالری در باغات تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار