سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخلاق حرفه‌ای باید در تمامی حوزه‌های سلامت مورد توجه قرار گیرد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اخلاق حرفه‌ای موضوعی جامع است که باید در تمامی حوزه‌های نظام سلامت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اعتضاد رضوی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نهادینه سازی ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان از اولویت‌های دانشگاه است که برای رسیدن به این هدف و سایر اهداف در این حوزه نیازمند همکاری تمامی اساتید و الگو‌های عملی اخلاق در دانشگاه هستیم.

وی در این نشست با ارائه گزارش عملکرد این کارگروه تصریح کرد: کارگروه اخلاق حرفه‌ای به دنبال اجرایی کردن بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای از مجموع بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است که ناظر به نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت و نهادینه سازی اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و اجرای مدل بومی برنامه درسی مبتنی بر ارزش، طراحی و استقرار نظام دیده بانی، نیازسنجی، آسیب شناسی و ارتقاء ارزش‌ها و اخلاق پزشکی در نظام آموزش عالی سلامت، تدوین و اجرای برنامه جامع مدیریت کوریکولوم پنهان برای نهادینه سازی ارزش‌ها و اخلاق حرفه‌ای در موسسات آموزش عالی سلامت و ترویج و توسعه زیرساخت‌های اخلاق حرفه‌ای پزشکی در مراکز آموزش عالی سلامت را ۴ محور این بسته ذکر کرد.

رضوی جای دادن ارزش‌ها و اصول اخلاقی و رفتار حرفه‌ای در بطن تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی را از جمله اهداف اصلی وزارت بهداشت در حیطه اخلاق برشمرد و الگو بودن اساتید در این خصوص را دارای بیشترین تاثیر در تربیت دانشجویان دانست.
 
 وی اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دارای ۴ محور، ۴راهبرد، ۱۶هدف کلی، ۲۷ هدف عملیاتی (ویژه عینی)، ۶۰ فعالیت و ۱۲ شاخص پایش، تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۵ با ۱۹ فعالیت، برنامه عملیاتی سال۹۶ با ۲۹ فعالیت و برنامه عملیاتی سال۹۷ با ۱۲ فعالیت، براساس برنامه جامع و اجرای ۱۰۰% فعالیت‌های پیش بینی شده را از دیگر فعالیت‌های این کارگروه برشمرد.

نشست مشترک شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون آموزشی و مدیرانی که در دانشکده‌ها و ستاد مسئولیت آموزش دانشگاه را به عهده دارند برگزار شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اخلاق حرفه‌ای موضوعی جامع است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.