سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش قیمت نفت/ طلا ثبات یافت

افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش غیرقابل پیش بینی سطح تولیدات نفتی آمریکا و همچنین افزایش ذخایر نفتی این کشور، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۵۰ سنت کاهش (معادل ۰.۸ درصد)، به ۶۵ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۴۵ سنت کاهش (معادل ۰.۸ درصد)، ۵۶ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه معامله شد.

داده‌های مؤسسه نفت آمریکا نشان داد که سطح ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته است. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱ مارس با ۷.۳ ملیون بشکه افزایش به ۴۵۱.۵ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که در این بازه زمانی ذخایر نفت خام آمریکا با ۱.۲ میلیون بشکه افزایش همراه خواهد بود.

داده‌های رسمی مؤسسه اطلاعات انرژی آمریکا هم قرار است اواخر روز چهارشنبه (امروز) منتشر شود. یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بر بهای طلای سیاه اثر منفی خواهد گذاشت.

سطح تولیدات نفتی آمریکا در حالی افزایش یافته است که سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌های غیرعضو این سازمان پیشتر متعهد شدند برای مقابله با اشباع بازار، روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از سطح تولید خود بکاهند.

بازار همچنین در انتظار بهبود روابط تجاری میان آمریکا و چین است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد ترامپ هرگونه توافقی که عالی نباشد را رد می‌کند.

بهای طلا هم که در معاملات پیشین به پایین‌ترین سطح در ۵ هفته اخیر رسیده بود، امروز (چهارشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر ۱۲۸۷.۲۵ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.