سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته منابع طبیعی؛

توزیع ۲۵۰ هزار اصله نهال در بین زنجانی‌ها آغاز شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان گفت:همزمان با هفته منابع طبیعی توزیع ۲۵۰ هزار اصله نهال در بین زنجانی‌ها آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان گفت: بیشتر نهال‌ها به صورت رایگان و مابقی نیز با قیمت پایین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

آقاجانلو با بیان اینکه عزم همگانی برای اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی نیاز است، ادامه داد: آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید مد نظر والدین، آموزش و پرورش و رسانه ملی قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: غرس نهال در دانشگاه‌های و مراکز علمی و مناطق مختلف شهر هم از دیگر برنامه‌های است که با همکاری ارگان‌ها در این هفته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:استان زنجان یک میلیون و ۲۳۴ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که بیش از ۷۳ هزار هکتار آن را جنگل‌ها و و بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهند.

آقاجانلو گفت: حفظ پوشش گیاهی از اولویت‌های این اداره کل است چرا که در صورت داشتن پوشش گیاهی بالای ۵۰ درصد بیش از ۹۷ درصد روان آب‌ها را جذب خواهد کرد و منابع آبی ما نیز هدر نخواهد رفت.

وی افزود:برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان در ۱۳ حوزه عملیات آبخیز داری و آبخوان داری انجام خواهدگرفت.

مدیر کل منابع طبیعی استان افزود: ۴۰ پروژه آبخیز داری با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در ۱۶ حوزه آبخیز در سال ۹۷ انجام شده است.
 
انتهای پیام/ن
 

آغاز توزیع نهال در زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.