سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تشکیلات خودگردان فلسطین از ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا در قدس

مقامات فلسطینی از تصمیم آمریکا برای ادغام کنسولگری خود در سفارت این کشور در بیت المقدس به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات فلسطینی از تصمیم آمریکا برای تعطیلی کنسولگری این کشور و ادغام آن با سفارت آمریکا در بیت المقدس به شدت انتقاد کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین پس از پایان نشست هفتگی کابینه در رام الله، این اقدام آمریکا را نقض مستقیم قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و همچنین تعهدات قانونی این کشور توصیف کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم آمریکا مبنی بر ادغام کنسولگری واشنگتن در سفارت این کشور در بیت المقدس را نقض صریح حقوق مردم فلسطین و عدم پذیرش کشور و هویت فلسطینی خواند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از دسامبر ۲۰۱۷، یعنی از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قدس اشغالی را پایتخت اسرائیل خواند و خواستار انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس شد، دولت آمریکا را تحریم کرده است.

این در حالی است که بر اساس اظهارات یکی از مقامات اتحادیه اروپا، کشور‌های عضو این اتحادیه در اعتراضی آشکار به تصمیم آمریکا، هیچکدام از دفاتر خود را به بخش شرقی بیت المقدس منتقل نمی‌کنند.

شادی عثمان، مسئول امور رسانه‌ای و ارتباطات کمیسیون اروپا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فلسطین، گفت: «اتحادیه اروپا با احترام به جایگاه کشور‌های اروپایی بخش شرقی بیت المقدس را همچنان به عنوان سرزمین اشغالی می‌داند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.