سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر نیرو؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ویس

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: با حضور وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه ویس اهواز به ظرفیت کل ۹۰۶ مگاوات به زمین زده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: همزمان با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو، کلنگ احداث نیروگاه ویس اهواز به ظرفیت کل ۹۰۶ مگاوات به زمین زده خواهد شد.

وی بیان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس که از نوع راندمان بالاست، شامل ۲ واحد گاز هرکدام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات خواهد بود و پیش بینی می‌شود، این نیروگاه تا سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری سنکرون شود.

طرزطلب با اشاره به اینکه در نیروگاه ویس از توربین‌های نسل جدید کلاس F. استفاده خواهد شد اظهار کرد: راندمان بخش گاز این نیروگاه ۴۰ درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به ۵۸ درصد نیز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اذعان داشت: سرمایه لازم جهت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ویس از طریق وام خارجی تامین خواهد شد و بانک صنعت و معدن بعنوان بانک عامل پروژه معرفی شده است.

محسن طرزطلب افزود: هزینه کل احداث نیروگاه ویس بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

این مقام مسئول هدف از ساخت این نیروگاه‌ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خوزستان عنوان کرو تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت ۸۶ هکتار احداث خواهد شد و شرکت مپنا نیز به عنوان شرکت پیمانکار اجرایی معرفی شده است.

طرزطلب سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه عنوان کرد و اظهار داشت: گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی ویس (رامین) اهواز در ۲۰ کیلومتری جاده اهواز به مسجد سلیمان در استان خوزستان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/گ

کلنگ زنی نیروگاه ویس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.