سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت خرید و فروش دام سبک و سنگین بدون پلاک در استان همدان

خرید و فروش و جابجایی برای دام های سبک و سنگین بدون پلاک در استان همدان ممنوع می شود.

محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:با توجه به ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در ۱۷ استان مرزی و استان قطب تولید گوشت قرمز کشور باید تمام دام‌های سبک و سنگین در این استان‌ها کد گذاری و دارای پلاک شوند.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های کشور است که تولید گوشت قرمز آن بیشتر از نیاز استان است افزود: تمامی مالکان دامداری‌های دام سنگین استان در دو دوره سه ماهه و تمام دامداران دام سبک استان در چهار دوره سه ماهه باید دام‌های خود را پلاک گذاری کنند.

نظرپور از هماهنگی با شرکت‌های تعاونی کشاورزی، اتحادیه دامداران، و شرکت‌های نظام مهندسی برای کمک به دامداران برای پلاک گذاری دام‌ها به صورت کد‌های ۱۵ رقمی که به دو گوش دام زده می‌شود خبر داد و افزود: تمام مالکان دام استان باید اطلاعات دامی خود را در سامانه پنجره واحد دام کشور وارد کنند و با اجرای طرح تنها دام‌هایی که دارای این کد‌ها هستند قابل خرید و فروش و جابجایی هستند.

نظرپور از تطبیق کد‌های دام با بارنامه‌هایی که از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها صادر می‌شود خبر داد و اظهار داشت:اداره کل دامپزشکی استان همدان هم از این پس تنها برای دام‌هایی که پلاک دارند واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

وی این طرح را در راستای جلوگیری از قاچاق گوشت و تنظیم قیمت آن در بازار دانست و گفت: در استان همدان امسال ۳۷۰ هزار راس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک داریم که ۲۸ هزار تن گوشت قرمز از آن‌ها وارد بازار می‌شود و ۲۱ تن آن مصرف شهروندان استانی است و بقیه به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/ا

دامهای استان باید پلاک گذاری شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.