سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دامپزشکی به مرغداران

با توجه به شیوع بیماری نیوکاسل حاد پرندگان رئیس شبکه دامپزشکی قاینات به مرغداران و کلیه شرکت‌های وابسته به پرورش دهندگان طیور هشدار داد.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:در شرایط فعلی و با توجه به شیوع بیماری نیوکاسل فوق حاد در تعدادی از مرغداری‌های گوشتی سطح استان از مرغداران تقاضا داریم با توجه به برنامه پیشنهادی اداره کل دامپزشکی استان نسبت به واکسیناسیون گله‌ها به صورت تزریق نیوکاسل روغنی و همزمان قطره چشمی ب. ۱ در سن کمتر از ۵ روز و استفاده از واکسن لاسوتا ۸ تا ۱۰ روز پس از واکسن ب. ۱ و تکرار لاسوتا در سن ۲۱ روزگی و انجام آزمایش جهت تعیین میزان ایمنی ایجاد شده در ۳۵ روزگی و در نهایت با نظر دامپزشک مزرعه اقدام نمایند.

وی در تشریح این بیماری بیان نمود علائم نیوکاسل با توجه به نوع ویروس، میزان سلامتی و سن پرنده و گونه میزبان متفاوت است، این علائم شامل نشانه‌های تنفسی همچون تنگی نفس و سرفه، نشانه‌های عصبی چون افسردگی، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، پیچ خوردن سر و گردن، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو، اسهال آبکی و سبز و ناهنجاری و کاهش تخم در پرندگان تخم‌گذار می‌شود.

محمودی افزود: واکسیناسیون گله یکی از راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری است و مرغداران باید کلیه مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای از قبیل (جلوگیری از رفت و آمد، استفاده از کفش و کلاه یکبار مصرف پیش از ورود به مرغداری و دفن بهداشتی لاشه، جلوگیری از ورود سایر پرندگان به محوطه مرغداری و غیره ) رعایت نمایند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.