دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص بیماری تب برفکی اطلاعیه صادر کرد.

هشدار دامپزشکی در خصوص بیماری تب برفکیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با توجه به افزایش رخداد بیماری تب برفکی دامپزشکی در خصوص بیماری تب برفکی اطلاعیه صادر کرد در برخی استان‌های کشور ضروری است به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری خطرناک، دامداران ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای را بیش از پیش جدی بگیرند.

بر این اساس به اطلاع عموم تولیدکنندگان، دامداران و افرادی که به هر نحو در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش و حمل و نقل انواع دام اشتغال دارند، می‌رساند به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی استان، حمل و نقل هر گونه دام زنده باید با اخذ مجوز حمل بهداشتی از دامپزشکی صورت گیرد و در غیر این صورت محموله فاقد مجوز حمل بهداشتی توقیف و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین از دامداران خواسته شده از ورود و خروج غیر ضروری افراد و خودرو‌ها به واحد اپیدمیولوژیک خودداری گردد و موازین بهداشتی و اصول بیوسکوریتی استفاده از لباس کار مناسب، چکمه همراه با روکش کفش، همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده و ... رعایت شود و در صورت مشاهده هر گونه علائم این بیماری در جمعیت دامی، موارد بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان منعکس شود.

انتهای پیام/ک

حمل و نقل هر گونه دام زنده فقط با مجوز دامپزشکی قانونی است

برچسب ها: دامپزشکی ، دامداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.