سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون وقوع «رنسانس اروپایی» در اتحادیه اروپا را خواستار شد

رئیس‌جمهور فرانسه در یادداشتی در یک روزنامه، خواستار تشکیل یک اروپای جدید و ایجاد یک «رنسانس اروپایی» در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در سرمقاله‌ای روزنامه‌ای که در هر یک از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا منتشر شد پیش از انتخابات ماه مه با لحنی پرحرارت خواستار تشکیل یک اروپای جدید و ایجاد یک «رنسانس اروپایی» در این اتحادیه شد.
­

مکرون در این سرمقاله خواستار اصلاحاتی بنیادین در اتحادیه اروپا شد. انتشار سرمقاله مکرون هم‌زمان شده است با افزایش تنش‌ها در غرب، خصوصا در پی اجرای سیاست‌های ترامپ با عنوان «نخست آمریکا»، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و افزایش تهدید چین و روسیه.

به نوشته رویترز، شماری از پیشنهاد‌های مکرون در این سرمقاله که روز سه‌شنبه در روزنامه‌های اتحادیه اروپا از گاردین در انگلیس گرفته تا دی ولت در آلمان و ال پائیس در اسپانیا منتشر می‌شود با هدف حفظ و دفاع از شهروندان اروپایی در عین ایجاد انگیزه تازه در اتحادیه اروپا در برابر رقابت جهانی عنوان شده‌اند.

مکرون در این سرمقاله نوشت: «چند هفته دیگر انتخابات اروپا برای آینده این قاره سرنوشت‌ساز خواهد بود. این وضع از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هیچگاه تا این حد مهم نبوده و تاکنون نیز اروپا تا این حد در خطر نبوده است.»

وی گفت: «ملی‌گرایان چیزی پیشنهاد نمی‌کنند و ملی‌گرایی فقط یک پروژه مردود دانستن همه چیز است.»

پیشنهاد‌های مکرون شامل ایجاد یک نهاد در اروپا برای حفاظت از دموکراسی در این قاره است که کارشناسان آن بتوانند مانع از دستکاری در انتخابات شوند و تامین بودجه احزاب سیاسی اروپا از سوی قدرت‌های خارجی ممنوع شود.

مکرون همچنین پیشنهاد کرد در سیستم شنگن بازنگری و یک پلیس مشترک مرزی و یک اداره مشترک پناهندگی در این اتحادیه تاسیس شود.

وی در این سرمقاله به دنبال متقاعدکردن رای‌دهندگان درباره برنامه‌هایی با هدف اصلاح تجارت، رقابت، سیاست‌های مربوط به امور دیجیتال و آب و هوایی و از جمله تاسیس یک بانک آب و هوا در اروپا بود.

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار ممنوعیت فعالیت شرکت‌هایی شد که منافع راهبردی اروپا را تهدید می‌کنند. مکرون همچنین خواستار نوعی سیاست «نخست اروپا» مشابه سیاست‌های آمریکا و چین شد.

مکرون به عنوان بخشی از تلاش برای متقاعدکردن شهروندان اروپایی به عدم حمایت از ملی‌گرایان از نهاد‌ها و کشور‌های اروپایی خواست تا پیش از پایان سال جاری میلادی در کنفرانسی شرکت کنند که هدفش پیشنهاد تغییراتی در پروژه سیاسی این قاره بدون در نظر گرفتن هیچ گونه محدودیتی و از جمله بازنگری در معاهدات جاری این اتحادیه می‌باشد.

وی در این سرمقاله نوشت: «در چنین اروپایی مردم حقیقتا سرنوشت خود را به دست می‌گیرند. من مطمئنم در چنین اروپایی انگلیس جایگاه خود را خواهد یافت.»

انتهای پیام/

یادداشت مکرون درباره ایجاد رنسانس اروپایی در اتحادیه اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.