سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان کرمانشاه

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه از وجود ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فردین امیری رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه از وجود ۱۶۰ واحد پذیرایی بین راهی در استان خبر داد و گفت : متاسفانه ۱۰۰ واحد از این تعداد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که جای تامل و پیگیری دارد.

وی گفت : هم اکنون ۷۳ دفتر گردشگری، ۱۸ هتل، ۲۱ مهمانپذیر، ۲ هتل آپارتمان و ۱۵ اقامتگاه بوم گردی که در مجموعا سه هزار و ۲۰۰ تخت هتلینگ را شامل می‌شوند در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان، از ثبت ۲ هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک اثر ثبت شده جهانی (بیستون) را نیز داریم که البته با تاسف باید گفت که استاندارد‌های لازم بین المللی و حتی ملی در آن رعایت نمی‌شود.

امیری با بیان اینکه بخش‌های زیارتی- مذهبی، توریسم سلامت، بازرگانی و تجارت، راهیان نور و یادمان‌ها و ... همگی در حوزه گردشگری قرار می‌گیرند که هر کدام می‌تواند جاذبه بخصوصی باشد، گفت: استان کرمانشاه از همه این ظرفیت‌ها برخوردار است.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه در ادامه به برخی مشکلات این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: نبود پرواز‌های خارجی در فرودگاه کرمانشاه و نبود پرواز‌های داخلی به استان‌های گردشگر پذیر مانند اصفهان، مازندران، رشت، شیراز و ... از جمله این مشکلات است.

وی تصریح کرد: نبود تابلو‌های راهنما برای آثار گردشگری و وجود مشاغل مزاحم و ترافیک سنگین در کنار برخی آثار گردشگری مانند تکیه معاون الملک، عدم وجود پایانه مسافربری مناسب، نبود کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری و نبود راهنما و نیرو‌های آموزش دیده در محوطه‌های گردشگری از دیگر مشکلات این حوزه در کرمانشاه است.

امیری در پایان گفت: برای بهتر شدن وضعیت صنعت توریسم پیشنهاد می‌شود علاوه بر تشکیل مرتب کمیسیون گردشگری استان، زیرساخت‌های فرودگاهی کرمانشاه تقویت و اضافه شدن پرواز‌های بین المللی (ترکیش) و همچنین پرواز‌های داخلی به استان‌های با قابلیت گردشگر بالا به صورت جدی پیگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

۱۰۰ واحد بین راهی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.