سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه فرهنگیان یک مرجع علمی متمایز در کشور است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت : این دانشگاه یک مرجع علمی متمایز در کشور و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی این تمایز بسیار خاص تر است به همین جهت باید برای حوزه فرهنگی برنامه ریزی مدون و مطلوب داشته باشیم .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور در اولین جلسه شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲ کشوری در اصفهان بیان داشت: ماموریت حوزه فرهنگی و اجتماعی در چنین جلسات کشوری بازنگری روش‌ها و روند‌ها و بستر سازی بای مشارکت حداکثری و تمر کزدایی است.

 
وی عنوان کرد: برای حوزه فرهنگی و اجتماعی با ظرافت‌ها و ویژگی‌های خاص نمی‌توان نسخه یکسان ارائه کرد. ایران اسلامی کشوری بزرگ با اقوام و فرهنگ ها‌ی گوناگون است و برنامه ریزی متمرکز برای حوزه فرهنگی نه تنها مطلوب نیست بلکه باعث آسیب خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک مرجع علمی متمایز در کشور و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی این تمایز بسیار خاص‌تر است به همین جهت باید برای حوزه فرهنگی برنامه ریزی مدون و مطلوب داشته باشیم تا همواره دانشگاه فرهنگیان در این حوزه سخن نخستین باشد.
 
محمدی افزود:کار و فعالیت در حوزه فرهنگی ابلاغی و دستوری نیست و باید در این حوزه حمایت‌های لازم فراهم شود و به سمت تمرکززدایی حرکت کنیم. ابلاغ نسخه کلی برای همه کشور فعالیت‌ها را محدود خواهد کرد و از گستردگی آن‌ها می‌کاهد. اعتقاد داریم تمرکز زدایی و بستر سازی برای مشارکت حداکثری یک راهبرد موفقیت آمیز است.
 
وی بیان داشت: امروز در دانشگاه فرهنگیان مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامه‌ها است و همین امر گفتگو و هم اندیشی در این حوزه را طلب می‌کند و برپایی چنین جلساتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و هم افزایی منجر به تعالی و پیشرفت خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد: هرگز نباید فرصت‌های تعامل را به تقابل تبدیل کنیم و تفاوت در نگرش‌ها و دیدگاه‌ها نباید منجر به تقابل شود. فضای دانشگاه فرهنگیان از بسیاری جهات نسبت به دیگر دانشگاه‌ها برتری دارد و این یک شعار نیست بلکه به طور روشن قابل درک و ملموس است.
 
به گفته محمدی، تربیت معلم ارزشی، مهارتی، شایسته در طراز جمهوری اسلامی ایران صرفا در کلاس درس اتفاق نخواهد افتاد بلکه دانشجو معلم با فعالیت در تشکل‌ها، برنامه‌های فرهنگی و اردویی رشد و تعالی پیدا خواهد کرد؛ دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی و اجتماعی پویایی و نشاط خوبی دارد و این باعث خرسندی است.
 
وی تاکید کرد: نگاه و توجه یکسان به همه تشکل‌های دانشجویی را باید اصل بدانیم. اگر دانشجویان در تشکل‌های رسمی جذب نشوند تشکل‌های غیر رسمی آن‌ها را جذب می‌کنند به همین دلیل باید اجازه بروز و ظهور به همه تشکل‌های رسمی به صورت عملی بدهیم و رقابت سالم و مبتنی بر احترام بین تشکل‌ها موجب پیشرفت دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: همه دانشجویان فرزندان ما هستند و کارکنان بازو‌های توانمند ما. باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی در مباحث فرهنگی دقت داشته باشیم. با محبت و مهربانی دانشجویان را در حوزه فرهنگی یاری و حمایت کنیم و تعامل با آن‌ها را بالا ببریم. دانشجو معلمان پر شور و فعال ممکن است در برخورد‌ها تندی کنند باید در حوزه فرهنگی صبور باشیم و با شکیبایی و مهربانی با دانشجو معلمان عمل کنیم.
 
محمدی تصریح کرد: در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محور با دانشجویان باشد، آن‌ها به خوبی می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های ملی را اجرا کنند.
 
انتهای پیام/م
 

مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.