سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

مرکز نیکوکاری ام ابیها روستای مشکین از توابع بخش قره پشتلوی شهرستان زنجان آغاز به کار کرد

با حضور مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ، بخشدار ،دهیار وشورای اسلامی روستای مشکین مرکز نیکوکاری ام ابیها آغاز به کارکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حکومت صالحان رسیدگی به نیازمندان است، گفت: امروز کمیته امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت به نیابت از، ولی این کار را انجام می‌دهد.

وی به کارکرد‌های اثربخش کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه توانمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: از راهبرد‌های مهم کمیته امداد توسعه مشارکت‌های مردمی از طریق ترویج همدلی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف جامعه برای رفع نیاز نیازمندان است.

صفری یکی از فعالیت‌های قابل‌ توجه کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی را ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد اعلام کرد و افزود: مساجد به‌عنوان یک پایگاه مذهبی همواره نقش خود را در طول تاریخ به‌درستی ایفا نموده و تلاش می‌کنیم با ایجاد مراکز نیکوکاری کارکرد‌های اجتماعی را در مساجد تقویت کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد، بسترسازی برای ایفای نقش این مراکز دینی به‌عنوان یک مسجد در طراز اسلام که برای مشکلات نیازمندان و مسائل اجتماعی دغدغه دارد، است.

صفری به اهداف دیگر کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مردم باهدف توسعه مشارکت همگانی در فرآیند محرومیت‌زدایی از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری و با شعار «از مردم و برای مردم» است.

وی همچنین افزود: ساماندهی فعالیت‌های خیرخواهانه در محلات با محوریت مساجد، کاهش فرآیند خدمت‌رسانی و ارتقاء خدمات عمومی در حوزه فقرزدایی به‌ویژه در حوزه معیشت نیازمندان از اهداف مهم دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور، مسئولان و معتمدین محلی شهرستان زنجان و اهالی روستای مشکین، مرکز نیکوکاری ام ابیها این روستا، رستان فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.

انتهای پیام /ن

مرکز نیکوکاری ام ابیها آغاز به کار کرد
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.