سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کردستان ۲.۱۸ اسب بخار است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در سال ۹۷ حدود ۱۵ صدم اسب بخار در هکتار افزایش داشته و به ۲.۱۸ اسب بخار در هکتار رسیده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، محمد فرید سپری اظهار داشت: بمنظور بازسازی و جایگزینی ماشین آلات فرسوده در سال ۹۷، تعداد دو هزار و ۴۷۵ طرح خرید ماشین آلات بخش کشاورزی از محل اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی افزود: تا پایان بهمن ماه تعداد هزار و ۳۵۷ طرح شامل هزار و ۱۵۶ دستگاه انواع تراکتور سبک و سنگین، ۱۶ دستگاه انواع کمباین و ۱۸۵ دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی به مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از محل تسهیلات خط اعتباری پرداخت شده و تعداد ۲۰۱ طرح به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بانک مصوب و آماده پرداخت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: از محل تسهیلات توسعه پایدار روستایی در سال ۹۷ تعداد ۱۸ طرح به مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان تسهیلات شش و چهار درصد بمنظور خرید ماشین آلات سنگین و وارداتی پرداخت شده است.

سپری در خصوص ضریب مکانیزاسیون در بخش شکاورزی کردستان یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون استان در سال ۹۷ به میزان ۲.۱۸ اسب بخار در هکتار رسیده که طبق پیش بینی برنامه ششم توسعه باید به ۲.۳۴ اسب بخار در هکتار تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کارگاه تولید ادوات دنباله بند کشاورزی در سطح استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ادوات تولیدی داخلی یک پنجم ادوات جهانی قیمت دارد و به همین دلیل روی صنعت داخلی سرمایه گذاری شده و مکانیزاسیون کشاورزی در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشته و صنعت مکانیزاسیون ضامن امنیت غذایی کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در گذشته میزان افت و ریزش کمباین‌ها بالای ۱۰ درصد بوده، اما در حال حاضر به حدود شش درصد رسیده است.

سپری افزود: به دنبال آن هستیم که با تجهیز کردن ناوگان ماشین آلات برداشت و خارج کردن کمباین‌های فرسوده و همچنین با تجهیز اکیپ‌های نظارتی معاینه فنی و کنترل افت ریزش کمباین‌ها توسط بخش دولتی و بخش خصوصی این میزان را به حدود پنج درصد کاهش دهیم.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: در حال حاضر حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور، هزار و ۵۰ دستگاه انواع کمباین و حدود ۹۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ادوات دنباله بند در استان موجود است.

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.