سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی همدان در نشست با خبرنگاران؛

توزیع ۲۷ هزار اصله نهال بادام و گردو در استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: از توزیع 27 هزار اصله نهال بادام و گردو در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار اصله صنوبر نیزآماده کشت است، اضافه کرد: امسال ۵۰۰ هزار اصله گونه‌های متنوع درخت در استان همدان کشت شده است.

وی هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کاشت نهال، حفظ و توسعه منابع طبیعی دانست وافزود : در این هفته مردم با مشارکت سازمان های مردم نهاد با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه‌های ملی و خدادادی آشنا می‌شوند.

خزایی با بیان اینکه منابع طبیعی تجدید شونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می‌شوند تاکید کرد : باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

وی ادامه داد: تخریب و بهره برداری غیر مجاز از منابع طبیعی، موجب شد تا به ۶۵ هزار هکتار از اراضی در شهرستان های ملایر، همدان، فامنین و کبودرآهنگ آسیب وارد شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های بسیار مهم دنیا تغییرات آب و هوا است ادامه داد: حتی اگر بارش‌ها بشکل نرمال باشد، رژیم بارشی تغییر کرده که متاسفانه این موضوع موجب چالش در کشور شده است.

خزایی، در ادامه شوشاب ملایر، قهاوند، کبودر آهنگ و قسمتی از فامنین را از کانون‌های بیابانی استان برشمرد.

وی گفت: گیاهان دارویی به سه بخش برداشت مجاز، برداشت مجاز مشروط و غیرمجاز(ممنوع) تقسیم بندی می شوند که تنها برداشت نوع نخست برای مصارف خوراکی و زراعت از مراتع آزاد است.

از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند  به نام هفته منابع طبیعی با شعار "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی  ، نامگذاری شده است .

انتهای پیام / ج

توزیع ۲۷ هزار اصله نهال بادام و گردو در استان همدان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.