سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۹۰ درصدی در اجرای طرح‌های آبخیزداری

طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در آستانه هفته منابع طبیعی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: امسال از محل صندوق توسعه ملی، بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شد.

محمدی مقدم اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۲۰ طرح در ۳۰ حوضه آبخیز استان در سطح حدود ۲۰۰ هزار هکتار و در قالب طرح‌های بیولوژیک، بیومکانیک، مکانیکی و آبخیزداری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش تخریب‌های منابع طبیعی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها در برون رفت از خشکسالی و تغییر اقلیم مؤثر است.

به گفته محمدی مقدم، خشکسالی، تغییر اقلیم، کمبود و بحران آب و بیابان زایی به عنوان ۳ چالش اساسی در حوزه منابع طبیعی است که این امر در چهارمحال وبختیاری به عنوان سرچمشه دو رودخانه کارون و زاینده رود مشهود است.

محمدی مقدم همچنین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفندماه افزود: به منظور ترغیب جوامع به حفظ و حراست از منابع طبیعی برنامه‌های امسال در این هفته با اولویت و مشارکت مردم برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این هفته بیش از ۳۴ طرح در حوزه منابع طبیعی از جمله سد و بند خاکی، آبگرمکن خورشیدی و طرح‌های اشتغال به بهره برداری می‌رسد.

۱۵ تا ۲۱ اسفند به عنوان «هفته منابع طبیعی» نام‎گذاری شده که نخستین روز این هفته «روز درختکاری» است.
 
انتهای پیام/خ

گرامیداشت هفته منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.