سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس:

معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران افتتاح شد/ زعفران در آینده‌ای نزدیک بیمه می‌شود

امیری گفت: امروز ۱۲ اسفند ۹۷ معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن امیری، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز تاسف درباره اینکه سال‌های گذشته با وجود سودآوری زعفران و ارزش مادی آن کشاورزان کمترین بهره را از کاشت این محصول برده اند گفت: با ورود زعفران به بورس کالا و شکل گیری معاملات زعفران در بازار سرمایه روزنه‌های امیدی برای کشاورزان روشن شد.

وی با بیان اینکه معاملات این محصول هم در بازار فیزیکی و هم در گواهی سپرده کالایی موفق بود، ادامه داد: از ابتدای امسال در بازار فیزیکی ۶۶ تن و در گواهی سپرده کالایی ۲۷ تن زعفران داد و ستد شد که این میزان قابل توجه است.

امیری افزود: این روند معاملاتی، بخشی از دغدغه کشاورزان در حوزه فروش محصول با قیمت‌های ارزان به دلال‌ها را برطرف کرد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: قرار داد معاملات اختیاری زعفران به نسبت قرارداد‌های آتی، ریسک کمتری دارد و از طرف دیگر به سرمایه در گردش پایین تری نیاز دارد.

همچنین این قرارداد مبنایی برای بیمه قیمت زعفران در آینده است که این مزیت بزرگ برای کشاورزان از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ۱۰ درصد بورس کالا به محصولات کشاورزی اختصاص دارد/ عرضه ۶۶ تن زعفران در بازار فیزیکی بورس کالا


امیری گفت: بورس کالا عملکرد بسیار مناسبی در حوزه ابزارسازی بخش کشاورزی داشته و سازمان بورس و اوراق بهادار زمینه ایجاد ابزار‌های مالی جدید از جمله صندوق‌های کالایی محصولات کشاورزی در بورس کالا را فراهم کرده است.

امیری وجود ابزار‌های نقدشوندگی بازار سرمایه را کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت: امیدواریم بورس کالا در مسیر ابزار سازی دائما پیش برود موضوع صندوق‌های کالا‌های کشاورزی موضوع بسیار مهمی است که  می‌تواند در توسعه بازار موثر باشد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم که با رونق معاملات محصولات کشاورزی از جمله زعفران در بورس کالای ایران، تعاونی‌ها و نهاد‌های مرتبط با بخش کشاورزی با ورود به بورس کالا از تامین مالی‌های سنتی و مبادلات ناکارآمد فاصله بگیرند.

لازم به ذکر است امروز دوازدهم اسفندماه ۹۷ معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران به شکل رسمی رونمایی و در مرحله عملیاتی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس کالا ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.