سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان، استان معین گازرسانی به زابل

شرکت گاز استان گیلان از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به شهرستان زابل انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: با اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری گسترده مردم از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز این استان از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به شهرستان زابل انتخاب شد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای پروژه‌های بند «ق»، ۱۲۹۱ روستا در گیلان از گاز برخوردار بودند، افزود: با برنامه ریزی مناسب و استفاده بهینه از این طرح هم اکنون ۱۹۶۴ روستا و حدود ۳۰۰ هزار خانوار روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه با اجرای فاز‌های اول و دوم بند «ق» در گیلان بالغ بر ۶۷۳ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و بیش از ۱۵۴ هزار مشترک جدید جذب شد، افزود: اکنون فاز سوم این پروژه برای گازرسانی به ۹۵ روستای صعب العبور و کوهستانی با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ خانوار در دست مطالعه و اقدام است.

حسین اکبر اظهار داشت: ۱۳۵۰ روز پس از به زمین زده شدن کلنگ آغاز عملیات گازرسانی پروژه بند «ق» در گیلان و در پایان سال ۱۳۹۷، ۹۹.۹۷ درصد خانوار‌های شهری و ۹۴.۶ درصد خانوار‌های روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده، عملیات نصب ۸ ایستگاه تقلیل فشار گاز و اجرای ۱۵۰ کیلومتر خط تغذیه و ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برای گازرسانی به حدود ۱۰۵ هزار خانوار شهرستان زابل به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

افتخار گازرسانی به زابل نصیب شرکت گاز استان گیلان شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.