سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور؛

حال منابع طبیعی خوب نیست/استفاده از صندوق توسعه ملی طی امسال

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور در همایش حافظان انفال جنوب کرمان گفت :حال منابع طبیعی خوب نیست منابع طبیعی ما مشکل دارد باید حال منابع طبیعی خوب شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور در همایش حافظان انفال جنوب کرمان گفت : در سال جاری مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های زیادی را شرکت کردم باید نقش مدیران و مسئولان را در برنامه‌های تلویزیون کمتر  و نقش مردم را پر رنگ کنیم.حال منابع طبیعی خوب نیست منابع طبیعی ما مشکل دارد باید حال منابع طبیعی خوب شود.

وی افزود:دشمنان فکر می‌کردند راهپیمایی ۲۲ بهمن ضعیف‌ترین مراسم راهپیمایی خواهد شد ، اما گستردگی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود مشکلات اقتصادی فراوان باشکوه‌ترین راهپیمایی شد.

اقایی تصریح کرد :برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری است در سال جاری از این توفیق برخوردار بودیم و در سال جدید نیز از این بودجه برخوردار می‌شویم.وقتی مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای حفظ منابع طبیعی اجازه مصرف می‌دهد تکلیف همه ما مشخص است باید به صورت ویژه از انفال و منابع طبیعی حفاظت کنیم.

وی گفت: در بشاگرد محروم‌ترین نقطه کشور خیرین ۱۱ میلیارد تومان خرج کردند و ما کمترین هزینه‌ها رو دادیم، اما مردم همت کردند و طرح‌های حفاظت از منابع طبیعی اجرایی و عملی شد.

اقایی بااشاره به اینکه در جنوب کرمان با سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار طرح کاداستر به طور کامل اجرا شده است افزود: باید عرصه منابع طبیعی را با تعامل مردم حفظ کنیم یگان حفاظت اراضی ملی خود مردم هستند.

وی در بحث زمین خواری گفت:زمین خواری واقعا وجود دارد و این را کتمان نکنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور افزود: باید اراضی منابع ملی را طبق نقشه تحویل مردم دهیم و باید اموزش دهیم چطور از منابع طبیعی محافظت کنیم. پوشش گیاهی هم باعث باران و هم جلوگیری از سیل می‌شود.

وی گفت: اقدام عملیاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای حفظ منابع طبیعی بار دوش مسئولان را سنگین‌تر کرده و باید ویژه توجه کنیم.

وی بااشاره به اینکه ما در سال ۹۸ دنبال این هستیم که در سراسر کشور طرح کاداستر را تمام کنیم.

آقایی در رابطه با درخواست نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی گفت:ایجاد شعبه قضایی در اختیار قوه قضاییه است و صحبت می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. اگر منابع طبیعی بستر حیات و مایه آسایش و آرامش است باید همه از آن محافظت کنیم.

تفقدی مدیر کل املاک دولتی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در همایش حافظان انفال جنوب کرمان هم گفت:ماده قانونی ۳۲ به ثبت راضی ملی می‌پردازد همه اراضی ملی کشور باید حدنگاری شود

انتهای پیام/ی

زمین خواری واقعا وجود دارد و این را کتمان نکنیم

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.