سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجرایی سازمان سنجش:

پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریم

معاون اجرایی سازمان سنجش در سفر اراک گفت: پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریم.

رحیمیان معاون اجرایی سازمان سنجش در حاشیه سفرش به دانشگاه اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: پدیده‌ای با عنوان حذف کنکور نداریم و این که هر سال شایعاتی با عنوان حذف کنکور سراسری به وجود می‌آید کاملا از بین عده‌ای منفعت طلب صورت می گیرد.

رحیمیان افزود: سازمان سنجش هیچ وقت اعلام نکرده است ما کنکور نداریم و نحوه پذیرش دانشجو طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی و سنجش و پذیرش مشخص می شود.

وی اضافه کرد: موضوع پذیرش داوطلب بدون آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی مصوبه‌ای است که سال‌ها مطرح می باشد و چندین سال است در دل کنکور اتفاق می‌افتد.

معاون اجرایی سازمان سنجش ادامه داد: حتی در آخرین کنکور انجام شده در سال ۹۷ هم رشته‌هایی هست که پذیرش با آزمون بوده و رشته‌هایی هم وجود دارد که بدون آزمون پذیرش داشته اند و این روند به صورت متمرکز و یکجا انجام می شود.

وی بیان کرد: اوایل امسال هم این بحث مطرح بود که پذیرش رشته‌ها با سوابق تحصیلی از سایر رشته‌ها جدا شود نه این که کنکور به طور کامل حذف شود و البته شورای سنجش این مطلب را تصویب کرد و در حال حاضر هم این اتفاق می‌افتد.

روند اعلام نتایج کنکور طولانی است

رحیمیان در پاسخ به این سوال که چرا روند پاسخ دهی و اعلام نتایج کنکور طولانی است، گفت: برای تصحیح آزمون اولا باید اوراق از سراسر کشور به پایتخت برسد و بعد از رسیدن اوراق پاسخ نامه‌ها توسط دستگاه قرائت خوان تصحیح شوند که فرآیند قرائت دوبار اتفاق می‌افتد و حاضران و غایبان مشخص می شوند.

وی اظهار کرد: بعد از این مراحل اقدام به تصحیح با کلید سوال و نمره گذاری شده و نمره‌ها تراز می‌شوند و فرآیند رتبه گذاری انجام شده و کارنامه اولیه ارائه می شود که این پروسه نزدیک به یک ماه زمان می برد.

معاون اجرایی سازمان سنجش تاکید کرد: بعد از این نتایج اولیه مشخص می شود. بعد از اعلام نتایج اولیه داوطلابان باید صد رشته محل را انتخاب کنند که بازهم پروسه ۱۵ روزه زمان می برد و همه این مراحل موجب می‌شوند اعلام نتایج طولانی شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
احسنت
کنکور حذف شدنی نیست.
زنده باد عدالت.
کنکور عادلانه ترین روش است.
معدل و مصاحبه حضوری نیرنگی برای ورود اقازادگان است.
هشیار باشید