سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون مطرح کرد؛

معلولیت محصول ناتوانی جامعه است/ لزوم مشارکت نخبگان در حل مسائل بیماران خاص

صادقی‌فر گفت: نخبگان بهتر از دولت می‌توانند در زمینه حل مشکلات بیماران نادر اقدامات موثر را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی‌فر معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون عصر امروز در دهمین همایش‌ بین المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: نهاد‌ها در هر جامعه‌ای تعیین کننده قاعده رفتاری آن جامعه هستند و اگر تقویت کننده توسعه سرمایه گذاری و مسبب خیر باشند ما شاهد ارتقای عوامل موثر بر مسایل جامعه هستیم.

وی افرود: همیشه تقابل بین سنت و مدرنیته وجود دارد و نخبگان باید ریشه‌های سنت را درآورده و به جامعه تزریق کنند که یکی از این عوامل وقف است.

وی افزود: سرمایه دانشگاه هاروارد بیش از چهار هزار میلیارد دلار است و بیشتر این درامد از طریق وقف رخ می‌دهد.

صادقی فر گفت: امروزه نزدیک به یک میلیون نفر در دنیا از یک اختلال رنج می‌برند و ۲۰۰ هزار نفر نیز از معلولیت رنج می‌برند که به نظر می‌رسد بیشتر معلولیت‌ها مربوط به عوامل محیطی در جامعه و معلولیت محصول ناتوانی جامعه است به طوری‌که الودگی و شیوه زندگی معلولیت را تشدید می‌کند.

صادقی فر ادامه داد: همگان باید از بیماری‌ها آگاهی پیدا کنند و بشر در راستای کاهش معلولیت‌ها همیسه اقدامات موثر انجام دهد.

صادقی فر بیان کرد: معلولیت پبچیدگی‌های خاص خودش را دارد که یک سری از اقدامات دولت خشن، اما فعالیت بنیاد‌هایی مانند بنیاد بیماران نادر لطیف است و من معتقدم که انجام کار‌های کوچک برای دولت امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: نخبگان سیاسی مسئول بوده و باید ورود جدی در زمینه بیماران نادر داشته باشند.

وی یادآوری کرد: کیفیت زندگی در هر جامعه با رفتار افراد با معلولان ارتباط مستقیمی دارد و شیوه رندگی و نوع رفتار می‌تواند معلولیت در جامعه را گسترش دهد.

در حال تکمیل...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.