رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی گفت: گردش مالی در صنعت داروسازی با بیش از ۵۵۰ روز تاخیر است و سود هزینه‌های مالی به ۱۸ درصد رسیده است.

تولید ٩٧ درصد دارو‌ها با ٧٠٠ میلیون دلار/ بازگشت پول به صنعت داروسازی با ۵۵٠ روز تاخیربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شیبانی رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی در همایش توانمند سازی صنعت دارو در چهل سالگی انقلاب که با معرفی ١٢٠ قلم دارو انجام شد، اظهار کرد: از فرصت حضور دکتر نمکی در وزارت بهداشت باید استفاده کرد و امیدواریم شاهد تحول در حوزه دارو باشیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب صنعت داروسازی واردات محور بود و تنها هفت کارخانه داروسازی تحت لیسانس و چند ملیتی دارو تولید می‌کردند همچنین ۲۰ کارخانه داروسازی داشتیم که در حد فضایی در حد یک سوله کار می‌کردند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی تاکید کرد: در دوران جنگ و تحریم‌های قبلی به رشد و توسعه و ارتقا صنعت داروسازی توجه می‌شد و در زمان جنگ حدود ۱۲ کارخانه تاسیس شدند که بزرگترین کارخانه‌های کشور محسوب می‌شوند.

یک سوم ارز تخصیصی کل صنعت در تولید دارو صرف می‌شود

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی گفت: در صنعت داروسازی امروز ۹۷ درصد دارو‌ها با ۷۰۰ میلیون دلار، معادل یک سوم ارز تخصیصی به کل صنعت تولید می‌شوند که این موضوع جای افتخار دارد البته موانعی باعث شده باور به صنعت داروسازی تضعیف شود.

شیبانی با بیان اینکه خوشحالیم سازمان غذا و دارو برای قطع واردات دارو‌های تولید داخل طرح دارد، اظهار کرد: گردش مالی در صنعت داروسازی با بیش از ۵۵۰ روز تاخیر است و هزینه‌های مالی با سود بین سه تا پنج درصد بود، اما امروزه به ۱۸ درصد رسیده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان دارو‌های انسانی تاکید کرد: باید قیمت دارو واقعی تعیین شود، برخی شرکت‌های در اخذ GMP مشکل دارند، ما امکانات فیزیکی و دانشی بالایی داریم و نشان داده‌ایم ظرف ۴۰ سال از صفر به این مرحله رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار