سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت‌های کانون در مناطق محروم و کم برخوردار شایسته تقدیر است

استاندار خوزستان در نشست انجمن کتابخانه‌های استان، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کم برخوردار استان را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، امروز شنبه، ۱۱ اسفندماه در نشست انجمن کتابخانه‌های استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در مناطق محروم از طریق دفاتر تسهیلگری در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی کار می‌کنند اقدامی پسندیده و شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به این‌که در مراکزی، چون فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن هم نهاد کتابخانه‌های استان نسبت به فراهم کردن امکانات مطالعه اهتمام کند بیان کرد: موضوع کتابخانه دیجیتال بسیار مهم است و دنیا در این مسیر در حال حرکت است و امیدواریم در طول ۳ سال آینده اولین کتابخانه دیجیتال کشور را راه‌اندازی کنیم.

شریعتی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید سهم نیم درصد خود را جهت موضوع کتاب و کتابخانه‌ها پرداخت کنند اذعان داشت: علی‌رغم اینکه اعتبار ارزش افزوده به شهرداری‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما سهم نیم درصد شهرداری‌ها در امسال ۳۰۰ میلیون تومان کاهش‌یافته که این موضوع قابل‌قبول نیست و مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها و مدیر امور شهری استانداری در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از شهریورماه ۱۳۹۷ تا کنون با راه اندازی ۳ پایگاه فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار عین دو، علی آباد و زویه اهواز با همکاری دفاتر تسهیل گری و همچنین سفر کتابخانه‌های سیار خود به روستا‌ها و مناطق عشایری محروم شهرستان‌های اندیکا، لالی، نفت سفید و آبادان و تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستایی اقدام به خدمت رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان کرده است.

انتهای پیام/گ

تقدیر استاندار خوزستان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.