سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام از معتکفین برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از آغاز ثبت نام از معتکفین برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض در حدود ۵۰ مسجد استان خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای برگزاری مراسم اعتکاف در چهار مسجد شهر کرمانشاه برنامه ریزی شده، گفت : مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب برای خواهران معتکف و مسجد النبی (ص) و مسجد حاج شهبازخان برای برادران معتکف در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه امکان افزایش تعداد این مساجد در صورت وجود متقاضی بیشتر وجود دارد.

وی گفت : در هر یک از شهرستان‌ها نیز حداقل دو مسجد یکی برای خواهران و دیگری برای برادران برای برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده و امکان افزایش تعداد مساجد هم به تناسب تقاضای مردم وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال در ۴۰ تا ۵۰ مسجد استان مراسم معنوی اعتکاف برگزار شود.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۷۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند که امسال هم برای همین تعداد برنامه‌ریزی شده، هر چند ممکن است امسال به دلیل تقارن ایام البیض با تعطیلات نوروزی شاهد استقبال کمتر مردم برای حضور در این مراسم معنوی باشیم.

وی ادامه داد: متقاضیان ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف باید به مساجد مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از اعتکاف به عنوان یک برنامه معنوی خوب برای خودسازی یاد کرد و افزود: اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در رسیدن آدمی به کمال داشته باشد.

قبادی ادامه داد: اعتکاف یک فرصت، یک رویش و یک برنامه بی نظیر برای رسیدن به خودشناسی و پس از آن خداشناسی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از همه به ویژه جوانتر‌ها خواست تا برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف برنامه داشته باشند.

مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب (ایام البیض) همزمان با ۲۹ اسفند تا دوم فرورین در مساجد استان کرمانشاه برگزار می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش تعداد مساجد در صورت وجود معتکفان بیشتر

 

برچسب ها: حج و زیارت ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.