سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کاراکاس ادامه دارد

آمریکا روادید ۴۹ مقام ونزوئلایی را لغو کرد

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد ویزای ۴۹ مقام ونزوئلایی نزدیک به نیکلاس مادورو و خانواده‌هایشان را لغو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد روادید ۴۹ مقام ونزوئلایی نزدیک به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را لغو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به طور خاص برای افرادی که مسئول «تضعیف دموکراسی در ونزوئلا» هستند، محدودیت‌های ویزای را اعمال کرده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: ما در حال اجرای این سیاست درباره شمار بسیاری از مقامات نزدیک به مادورو و خانواده‌های آن‌ها هستیم. در ۲۸ فوریه ویزای ۴۹ نفر ونزوئلایی را لغو کردیم.

خوآن گوایدو، سردسته مخالفان که پیشتر رئیس مجلس ملی ونزوئلا بود در تاریخ ۲۳ ژانویه و چند روز پس از آنکه دیوان عالی ونزوئلا او را به عنوان رئیس مجلس ملی بی اعتبار دانست، خود را رئیس جمهور موقت خواند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در همین حال آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه، او را به عنوان «رئیس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناختند.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت نیکلاس مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، ونزوئلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.