سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت فعالیت جهادی در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی زکات

امام‌جمعه شهرستان ابهر بر فعالیت جهادی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جعفر رحیمی امام‌جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان ابهر گفت: فعالیت اثربخش در حوزه محرومیت‌زدایی ، دغدغه‌مند بودن در امور محرومین ، پای‌کار بودن ، حضور میدانی و فعالیت جهادی از شاخص‌های مدیریتی این نهاد در استان زنجان بوده و جای قدردانی دارد.

وی به عملکرد مناسب دبیرخانه شورای زکات استان زنجان نیز در حوزه ترویج و جمع‌آوری زکات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام‌شده و تعاملات اثربخش صورت گرفته از طریق دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در دو سال اخیر در حوزه احیای فریضه الهی زکات در این استان شاهد توسعه فرهنگ پرداخت آن در جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در حوزه احیای فرایض دینی نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: کار در حوزه زکات و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی بسیار ارزشمند است، ولی باید نگاه‌ها، عملکرد‌ها و فعالیت‌های همه دستگاه‌ها در این حوزه نیز باهدف زنده شدن یک فریضه الهی، جهادی باشد.

امام‌جمعه شهر ابهر در ادامه با اشاره به اینکه هر شخص در هر جایگاهی در فرهنگ‌سازی و ترویج زکات در جامعه اسلامی نقش دارد، افزود: کمک به ترویج زکات، کمک به زنده کردن یک واجب الهی بوده و اولویت تبلیغی و ترویجی در بخش زکات باید بر روی توسعه فرهنگ پرداخت زکات واجب قرار گیرد.

وی با تأکید بر زمینه‌سازی برای بهره‌مندی بیشتر محرومان و نیازمندان از زکات، ادامه داد:  با منابع حاصل از زکات کار‌های بزرگ و هدفمندی در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه رفع نیاز‌های مؤمنین نیازمند می‌توان انجام داد و تمرکز و ساماندهی زکات زمینه ارائه خدمات اثربخش و هدفمند را در جامعه اسلامی فراهم کرده و قابل‌عرضه خواهد شد.


انتهای پیام /ک

تاکید رئیس شورای زکات شهرستان ابهر بهنقش‌آفرینی  همه دستگاه‌ها در حوزه احیای فرایض دینی  

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.