سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای برداشت اصولی گیاهان دارویی در عرصه منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از برنامه ریزی برای برداشت اصولی گیاهان دارویی با هدف بهبود وضعیت معیشت بهره‌برداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محسن موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری از برنامه‌ریزی برای توجه به مباحث گیاهان داروی خبرداد و گفت: در بهره برداری از برداشت گیاهان دارویی اولویت با بهره‌برداران است.

وی افزود: در حوزه بهره‌برداری از گیاهان دارویی منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری فرهنگ‌سازی مناسبی نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری با بیان اینکه آموزش در بین بهره‌برداران ضعیف است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که در این بخش وجود دارد مربوط به عدم آموزش است و باید تلاش کنیم که بهره‌برداران در حوزه آموزش به عنوان مروج فعالیت کنند.

موسوی تاکامی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری و حفظ منابع طبیعی نیازمند استفاده از ظرفیت مردمی هستیم، گفت: بدون استفاده از مردم امور منابع طبیعی پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه اینکه وضعیت معیشت بهره‌برداران چندان مناسب نیست، افزود: اتکا به دام سنتی یکی از مشکلات اساسی این بخش است، باید در کنار استفاده از منابع طبیعی برای چرای دام باید از محصولات فرعی مرتع استفاده و بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه با مساعدت مقام معظم رهبری در سال ۹۷ بیشترین اعتبار از صندوق توسعه ملی منابع در حوزه آبخیزداری اختصاص یافته است، گفت: در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار به این بخش اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی اعلام شده در بودجه سال ۹۸ اعتبار ۱۵۰ میلیون دلار معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که بتوانیم بخشی از مشکلات و بحران‌های موجود را رفع کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری میزان اعتبار مازندران در بخش آبخیزداری سال ۹۷ را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ هم باید برش استانی آن مشخص شود.

موسوی تاکامی بیان اینکه زنگ پایان عملیات کاشت یک میلیون اصله نهال، ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری خواهد بود، گفت: مزیت این طرح باعث توسعه طرح‌های نهال کاری در گستره‌ی استانی و کاشت نهال مطابق با آب و هوای منطقه خواهد شد.

وی افزود: تثبیت مالکیت دولت و حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و انفال، کاداستر اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ

افزایش درآمد بهره برداران منابع طبیعی با برنامه جدید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.