وی تأمین رفاه مسافران و سهولت دسترسی به بخشهای مختلف ایستگاه را از دیگر مزایای این ایستگاه برشمرد و افزود: ایستگاه رشت براساس معماری زمینهگرا با فن آوری و مصالح نوین با هدف خدمت رسانی به هموطنان و مسافران احداث شده و نتیجه هزاران ساعت کار اصولی مهندسان ایرانی در بخشهای مختلف است.
بیشتر بخوانید: راه آهن رشت - قزوین اسفند ماه به بهرهبرداری میرسد
سرپرست اداره کل ساخت ساختمانهای راهآهن، بنادر و فرودگاهها طراحی ایستگاه را مبتنی بر مهندسی ارزش دانست و اعلام کرد: در طراحی و اجرای ایستگاه رشت تجهیزاتی استفاده شده است که هزینههای نگهداری در دوران بهرهبرداری را کاهش دهد و در اقتصادیترین حالت ممکن ساخته شده است. این مصالح زیبا، کارآمد و مقاوم در برابر حوادث و سوانح و منطبق بر استانداردهای روز دنیا است.
بهجو ادامه داد: این محور دارای ۹ ایستگاه در دستجرد کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد، امامزاده هاشم و رشت است که در حال حاضر چهار ایستگاه آماده بهرهبرداری است.
وی تأکید کرد: به منظور کاهش هزینههای اجرایی ایستگاههای مهم احداث شده و به تدریج در دوره بهرهبرداری ایستگاههای بعدی احداث خواهند شد.
بهجو در خصوص محل قرارگیری ایستگاه رشت توضیح داد و گفت: باید این نکته را مد نظر داشت که شهر یک سیستم پویا و زنده است و مداخله در این سیستم نیازمند مهندسی پیشرفته است. در حال حاضر این ایستگاه در نزدیکی ورزشگاه شهر رشت احداث شده است و گروهی متخصص نیز برای بررسی محل احداث ایستگاه در داخل هسته مرکزی شهر در حال بررسی هستند.
سرپرست اداره کل ساخت ساختمانهای راهآهن، بنادر و فرودگاهها سطح زیربنای کل ساختمانهای ایستگاه رشت را ۲۷۲۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: سالن اصلی مسافری در دو طبقه به مساحت حدود ۸۵۰۰ متر مربع و امکانات رفاهی مسافری از قبیل: نمازخانه، رستوران و کافه تریا، کافی نت، غرفه فروش بلیت، بانک، غرفههای رزرو تاکسی و هتل و سایر موارد خدماتی و رفاهی دیگر در این محیط در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/