سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

در بازار آسیا بهای ‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال، در آغاز معاملات روز جمعه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بازار آسیا، بهای ‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک (وست تگزاس ‏‏اینترمدییت) و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال (نفت خام ‏شاخص اروپا‏)، در آغاز معاملات روز جمعه افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین شاخص نیویورک (‏‏‏دبلیو. تی. آی) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفتی که در ‏‏آمریکا ‏مصرف می‌شود به کار ‏برده می ‏شود در آغاز معاملات الکترونیکی امروز ‏بازار نفتی ‏سنگاپور، ‏برای تحویل ‏در ماه آوریل با ۲۰ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۷ دلار و ۴۲ سنت رسید.

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود برای تحویل در ماه آوریل با ۲۸ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال، در پایان معاملات روز گذشته دو سمت جداگانه را تجربه کرد. به طوری که بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال ۳۶ سنت در هر بشکه کاهش یافت و بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمدییت (دابلیو. تی. آی) ۲۸ سنت افزایش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.