سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین تالار اجتماعات استان بوشهر با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

بزرگترین تالار اجتماعات استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ نفر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دقایقی پیش با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار «لیان» در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

تالار لیان با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۷۰۰ نفر در مجموعه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در شهر بوشهر واقع شده و برای ساخت آن،۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

این تالار دارای امکاناتی مانند اتاق گریم و رختکن، گالری، تالار تشریفات، تالار اصلی، محوطه اداری و سامانه‌های پیشرفته سرمازا و صوتی و تصویری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بهره‌برداری از تالار لیان با تاکید بر ضرورت بهره مندی از امکانات عمومی برای ارتقای سرانه فرهنگ و هنر کشور گفت: استان بوشهر نماد تاریخ، ماندگاری و یکی از کانون‌های مهم و اصلی فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است.

 سید عباس صالحی افزود: در ٤٠ سال اخیر اتفاقات مختلفی در حوزه هنر‌های ایران زمین رخ داده و در هر حوزه تحول‌های بسیار خوبی ایجاد شده به گونه‌ای که کارنامه‌ای درخشان در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده است.

وی افزود: سال ٥٨ در حوزه هنر‌های نمایشی کشور تنها ٢٣٠ اجرا داشته ایم که این شمار در سال ٩٦، به هفت هزار اجرا رسیده است؛ همچنین ٤٠٠ اجرا در حوزه آوایی و موسیقایی سال ٥٨ بوده که این شمار در سال ٩٦ به هفت هزار اجرا رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه هنر‌های تجسمی نیز تعداد نمایشگاه‌ها در سال ٦٣ فقط ٧٠٠ نمایشگاه بود که شمار این بخش در سال گذشته به سه هزار و ٨٠٠ نمایشگاه رسید.

صالحی تعداد مرکز‌های فرهنگی کشور را کمتر از ٥٠٠ مرکز عنوان کرد و گفت: اگر سرانه فضای سبز، آموزشی و ورزشی به ترتیب ١١، ٥ و بیش از یک متر مربع است سرانه فضا‌های فرهنگی و هنری کشور سانتیمتری است.

وی افزود: هر ٣٨ نفر در کشور هم اکنون یک و نیم مترمربع فضای فرهنگی و هنری در اختیار دارند که این نشان از سرانه پایین و سانتیمتری فضای فرهنگی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اگر شهر‌ها نیازمند فضای سبز به عنوان دریچه تنفس جسم هستند، به ایجاد فضا‌های فرهنگی و هنری نیز به عنوان دریچه تنفس روح نیاز دارند.

صالحی استان بوشهر را دریچه میان ایران و جهان بیان کرد و ادامه داد: ایران از این دریچه به جهان وصل شده و استان بوشهر علاوه بر پیشتازی تاریخی در حوزه مقاومت در عرصه‌های نشریات، چاپخانه ها، مدرسه‌ها و سایر حوزه‌ها نیز سرآمد بوده است.

وی گفت: بوشهر در حوزه‌های مختلف هنر‌های موسیقی و آوایی کانونی برای ترنم ایران بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اینکه شعر‌های خیام را از خراسان با ترنم دریا بنوازی و آن را جهانی کنی خود از هنر‌های برجسته هنرمندان استان بوشهر است.

وی ادامه داد:معماری استان بوشهر که ترکیبی از معماری‌های برون گرای شمال و درون گرای کویر است نشان دهنده هنر این مرز و بوم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهمنامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری بوشهر اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه پارسال  برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری منعقد شد که یکی از جلوه‌های آن افتتاح تالار لیان در بوشهر است.

صالحی ابراز امیدواری کرد: در سفر آتی رئیس جمهوری به استان بوشهر تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر که مقدمات آن در تهران صورت گرفته، در این سفر نهایی شود.

 دیدار با هنرمندان پیشکسوت تئاتر، موسیقی و شعر و ادب، دیدار با استاندار و افتتاح تالار لیان برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بوشهر بود.

انتهای پیام/م

وزیر ارشاد تالار فرهنگی بوشهر را افتتاح کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.