سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوریه: فشار‌های آمریکا بر شورای حقوق بشر نشان‌دهنده دوگانگی است

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: فشار‌های آمریکا بر شورای حقوق بشر نشان‌دهنده دوگانگی و نفاق بی‌سابقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد فشار‌های آمریکا و متحدانش بر شورای حقوق بشر به منظور حمایت از تل آویو، نشان‌دهنده دوگانگی و نفاق بی‌سابقه است.

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی در ژنو تاکید کرد: فشار‌هایی که آمریکا و متحدان آن برای حذف بند هفتم از دستور کار شورای حقوق بشر اعمال می‌کنند با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی و سؤال نپرسیدن از آن در خصوص تجاوز به حقوق بشر در فلسطین و منطقه جولان اشغالی نشان دهنده دوگانگی و نفاق بی‌سابقه است.

او در چهلمین نشست شورای حقوق بشر افزود این اقدامات علنا رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند که به اشغالگری خود در فلسطین و جولان ادامه دهد و از تلاش‌های غیرقانونی این رژیم مبنی بر به رسمیت شناختن الحاق منطقه جولان اشغالی حمایت می‌کند. این تلاش‌ها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه چهارصد و نود و هفت در سال هزار و نهصد و هشتاد و یک است که خط بطلانی بر تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق جولان به سرزمین‌های اشغالی کشیده است.

آلا افزود: بازنگری دوره‌ای در فعالیت شورای حقوق بشر که در آینده صورت می‌گیرد باید متناسب با بهبود کارآیی این شورا و به شیوه‌ای فراگیر و توافقی باشد تا بحران اعتبار این شورا را که سازوکار‌های حقوق بشری از آن شکایت دارند و نتیجه سیاسی بازی، دوگانگی و فشار‌های بی‌سابقه برخی کشورهاست، حل کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: سوریه از شورای حقوق بشر می‌خواهد از گزینشی عمل کردن با چالش‌های مربوط به حمایت از حقوق بشر دوری کند؛ به خصوص چالش‌هایی که به تاثیر استفاده از تروریسم و تدابیر اجباری یکجانبه علیه برخی کشور‌ها در زمینه حقوق بشر مربوط می‌شود. سوریه همچنین از ضعف احترام به حقوق مهاجران و آوارگان و افزایش افراطی‌گری و نژادپرستی در برخی کشور‌ها نگران است.

او در پایان گفت: سوریه تاکید می‌کند به همکاری بین المللی برای حمایت از تلاش‌های ملی در جهت تقویت و حمایت از حقوق بشر ایمان دارد. اما احترام واقعی به حقوق بشر در سایه سیاسی بازی و دوگانگی ممکن نمی‌شود. این دو رویکرد جلسات شورای حقوق بشر را به صحنه رویارویی و مذاکراتی بی محتوا تبدیل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.