سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوآوی در صدد گسترش تولید یکی از بخش‌های اصلی گوشی‌های هوشمند است

خبرها از شرکت هوآوی حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تولید یکی از بخش‌های اصلی گوشی‌های هوشمند را گسترش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورتی که همه اپراتورهای آمریکا بنا بر دستور دولت این کشور ممنوع به فروش دستگاه‌های هوآوی در آمریکا شده‌اند، شرکت چینی هوآوی انتظار دارد در سال ۲۰۱۹، ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون واحد از محصولات خود را صادر کند و در این صورت می‌تواند سامسونگ را از تخت پادشاهی جهان پایین بکشد. یک گزارش از مجله Digitimes عنوان کرده است که با افزایش میزان تولید برنامه‌ریزی شده، هوآوی به دنبال این است که بازده چیست‌هایش را از بخش فناوری های‌سیلیکون خود گسترش دهد. هوآوی در واقع تراشه‌های خود را تولید نمی‌کند؛ در عوض، طرح‌های داخلی خود را برای تولید TSMC مستقل تولید می کند.

چیپست‌های Kirin هوآوی قدرت گوشی‌های با کیفیت بالا را دارند. به عنوان مثال، چیپست Kirin 980 در داخل سری Mate 20 یافت می‌شود و انتظار می‌رود که سری جدید P30 نیز از همین تراشه قدرتمند بهره ببرد. این شرکت همچنین در ماه اکتبر خط تولید پردازش هوش مصنوعی خود را نیز راه‌اندازی کرد. Ascend 910 و Ascend 310 می‌توانند روی هدفون‌ها، گجت‌های پوشیدنی، گوشی‌های هوشمند و دیگر وسایل مانند رایانه‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ مورد استفاده قرار گیرند.

این شرکت در سال گذشته سومین خریدار مدار‌های مجتمع بود که بیش از ۲۱ میلیارد دلار صرف تراشه‌های نیمه هادی کرد که افزایش ۴۵ درصدی در هزینه‌های هوآوی را نسبت به سال قبل نشان می‌داد. البته، این مسئله غافلگیرکننده‌ای نیست اگر در نظر داشته باشید که هوآوی بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ فروخته است که بیش از ۳۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته خود نشان می‌دهد. تنها سال گذشته سامسونگ و اپل بودند که چیست‌های نیمه هادی بیشتری خریدند.

از آنجا که چیست‌های Kirin در گوشی‌های پرچمدار هوآوی قرار داده می‌شوند، به اندازه چیپست‌های سری A شرکت اپل، Exynos سامسونگ و Snapdragon شرکت کوآلکام مشهور نیستند. هرچند، Kirin 980 اولین پردازنده‌ای بود که با معماری هفت نانومتری تولید شده بود. این به این معنی است که ترانزیستورهای بیشتری می‌توانند بر روی تراشه قرار گیرند، و آن را کارآمدتر از تراشه‌های قبلی ساخته شده با استفاده از ترانزیستورهای کمتر می‌کنند. برای مثال، Kirin 980 با ۶.۹ میلیارد ترانزیستور پر شده که ۷۵ درصد عملکرد آن را افزایش می‌دهد و ۵۸ درصد انرژی بیشتری را نسبت به Kirin 970 ذخیره می‌کند.


بیشتر بخوانید: جنگ تجاری چین و آمریکا فرصت مناسبی برای خودنمایی سامسونگ


انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری هوآوی روی فناوری های‌سیلیکون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.