سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور امور زنان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در اختیار زنان است/ بدون دیپلماسی علمی، دستاوردی نخواهیم داشت

حمیدزاده گفت: اکنون ۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان توسط زنان تاسیس شده است یا اداره می‌شود.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، زینب حمیدزاده، مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در آیین افتتاحیه پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با اشاره به سوابق دیرین کشور‌های اسلامی در زمینه دستاورد‌های علمی اظهار کرد: بدون دیپلماسی علمی، رسیدن به دستاورد‌های مهم در این حوزه ممکن نیست.
 
وی افزود: با وجود دستاورد‌های مهم و درخشان کشور‌ها در زمینه علمی، فقدان ارتباطات علمی موثر بین جوامع علمی مشهود است؛ اولین گام برای حل این مشکل ایجاد شبکه‌ای موثر از دانشمندان و متخصصان مسلمان است.
 
حمیدزاده با اشاره به اقدامات بنیاد مصطفی (ص) در این زمینه اظهار کرد: نشست استپ با هدف ایجاد فضای همکاری بین دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان و توانایی‌های آنان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

اسلام تفاوتی بین زن و مرد در رشد توانایی‌ها قائل نیست

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد تساوی زن و مرد در دست یافتن به حیات طیبه یادآور شد: این امر نشان می‌دهد تفاوتی بین زن و مرد در زمینه رشد توانایی‌های آنان وجود ندارد.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های مساوی برای دانشمندان در حوزه‌های مختلف دانش، مدیریت و سیاست گفت: آمار‌ها نشان ‌می‌دهد تفاوت زیادی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات تکمیلی و همچنین تشکیل مراکز تحقیقاتی و حضور زنان در این مراکز وجود دارد.

بیش از ۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان توسط زنان تاسیس یا اداره می‌شود

حمیدزاده که به عنوان نماینده معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست سخن می‌گفت با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف در زمینه توانمندسازی زنان بیان داشت: ایران در کنار همه فعالیت‌ها در حوزه علم و فناوری، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه دانشجویان زن در دانشگاه‌ها به دنبال افزایش مشارکت زنان در حوزه دانش بنیان است.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز توسط زنان تاسیس شده و با توجه به توانمندی‌های زنان و افزایش حمایت‌ها انتظار داریم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی، در زیرشاخه‌های بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان ۸ تا ۱۱ اسفند در دانشگاه کراچی در حال برگزاری است.

یکی از فعالیت‌های کلیدی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی، تاکید بر نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری و حضور پررنگ آنان در این دوره از نشست استپ خواهد بود.

این دوره از نشست استپ، به بررسی چالش‌های جهان اسلام در حوزه سلامت می‌پردازد و تازه‌ترین رویکرد‌ها و دستاورد‌های دارویی برای مواجه با این چالش‌ها در آن بررسی می‌شود.

در حاشیه برگزاری پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاورد‌های دانشمندان جهان اسلام نیز برپا می‌شود و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران، همراه مهندسان و دانشمندانی که در تولیدات و خدمات جدید، موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند، در این نشست چهار روزه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نشست ایسا همزمان با نشست استپ در دانشگاه کراچی ادامه خواهد داشت.

نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور‌های اسلامی، فرصتی خواهد بود تا دانشمندان کشور‌های اسلامی و محققان جهان اسلام با یکدیگر دیدار کرده و دستاورد‌ها و تجربیات موفق خود را برای یکدیگر و همچنین دانشمندان جوان به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.