سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۲ هزار بسته آموزشی در مدارس مازندران

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: ۱۲ هزار بسته آموزشی در طرح ۳ دقیقه بانشاط در کلاس بین دانش آموزان مازندرانی توزیع شد.

سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در راستای آموزش عملی این طرح در مدارس، ۱۲ هزار بسته آموزشی حاوی لوح فشرده موسیقی ورزشی و فیلم آموزش حرکات ورزشی و همچنین پوستر طرح به مدارس استان ارسال شد و تمامی معلمان استان در ارتباط با این طرح آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا آنرا در کلاس اجرا کنند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح در کلاس افزود: نحوه اجرا به این صورت است که در هر زمان از کلاس درس که معلم احساس کرد دانش‌آموزان خسته شدند می‌تواند در کلاس‌های هوشمند فیلم و موسیقی ورزشی را اجرا کند و دانش آموزان همزمان با آن به اجرای حرکات ورزشی بپردازند.

ساداتی گفت: در کلاس‌های غیرهوشمند یک دانش آموز نحوه اجرای حرکات را فرا گرفته و برای سایر دانش آموزان اجرا می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور در مدارس استان مازندران اجرا می‌شود که در راستای طرح جامع سلامت مازندران است.

لازم به ذکر است؛ مراسم افتتاح و آغاز اجرای این طرح صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مدرسه ابتدایی بهار آرزو روستای جامخانه شهرستان میاندورود برگزار شد و دانش‌آموزان این مدرسه با اجرای حرکات ورزشی اجرای نمادین این طرح را آغاز کردند.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم آغاز اجرای این طرح با بیان اینکه ورزش یک امر حیاتی برای زندگی انسان محسوب می‌شود که باید آنرا در رأس امور روزانه افراد به ویژه دانش‌آموزان قرار داد، گفت: چنین طرحی آنقدر اهمیت دارد که باید به عنوان الگوی تمامی مدارس کشور در نظر گرفته شده و همچنین در مازندران تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ورزش در مدارس موجب شادابی، نشاط و تندرستی کودکان و نوجوانان می‌شود، افزود: سلامت جسمانی و روانی آینده‌سازان این جامعه مهم است چرا که می‌تواند موجبات سلامت همه جانبه دانش‌آموزان را فراهم آورد تا آن‌ها زندگی خوبی داشته و به جامعه و کشورشان خدمت کنند.

نیکزاد با اشاره به ضرورت اجرای حرکات ورزشی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گفت: ورزش و نرمش تأثیر بسیار مثبتی در فراگیری درس و ارتقاء یادگیری دارد و موجب فعال شدن مغز و ذهن انسان می‌شود.

انتهای پیام/ م

آغاز اجرای طرح ۳ دقیقه بانشاط در مدارس مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.