سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رئیس‌جمهور اوکراین از کشتی جنگی آمریکا در دریای سیاه

پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین از عرشه ناو یو اس اس کوک آمریکا در بندر اودسا در ساحل دریای سیاه بازدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان،  پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین از عرشه ناو یو اس اس کوک آمریکا بازدید کرد.

این بازدید در بندر اودسا در ساحل دریای سیاه صورت گرفت.

در این بازدید پاولو کلیمکین وزیر خارجه و استپان پولتوراک وزیر دفاع اوکراین پوروشنکو را همراهمی می‌کردند. در این بازدید کورت ولکر نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین هم حضور داشت.

پوروشنکو پس از بازدید گفت: «من حقیقتا از اینکه متحدان آمریکایی ما حضور نظامی خود را در دریایی سیاه به درخواست ما افزایش دادند؛ تشکر می‌کنیم. این پاسخی مهم به هرگونه حمله تحریک آمیز و تجاوزگری به کشتی‌های اوکراینی است. این حادثه در بیست و پنجم نوامبر سال گذشته روی داد. تجاوز کرملین نه تنها منافع مهم اوکراین بلکه امنیت اتحادیه اروپا و ناتو را در دریای سیاه تهدید می‌کند.»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «این پیامی مهم به کرملین در پنجمین سال اشغال گری است. اول از همه باید بگویم که کریمه بخشی از اوکراین است. دوم از همه باید بگویم که آزادی دریانوردی موضوعی است که کنوانسیون سازمان ملل آن را تضمین کرده است. همکاری بین اوکراین و آمریکا بیش از پیش قدرتمند شده است و ما در تمامی حیطه‌های دفاعی با همدیگر همکاری می‌کنیم.»

وی گفت: «این موضوع به حمایت ما از استقلال سیاسی؛ اقتصادی و امنیتی اوکراین مربوط می‌شود. این به حمایت ما از آزادی دریانوردی مربوط می‌شود. همه باید به این اصول پایبند باشند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.