سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با روز زن اعلام شد:

حمایت کمیته امداد خراسان رضوی از ۱۱۱ هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد اکنون از ۱۱۱ هزار و ۹۴۲ خانوار دارای سرپرست زن حمایت می‌کند.

 حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: این نهاد حمایت از خانواده‌های نیازمند را در تمام بخش‌ها انجام می‌دهد که به صورت ویژه کمک و هدایت زنان سرپرست خانوار در مسیر صحیح را به منظور رفع مشکلات آن‌ها مدنظر دارد.

وی با اشاره به حساس بودن روحیه بانوان و کمتر مقاوم بودن در برابر مشکلات افزود: کمیته امداد به زنان خانوار خدمات متناسب با شرایط زندگی و مشکلات آن‌ها را ارائه می‌کند تا آسیب در خانواده ایجاد نشود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ۱۱۱ هزار و ۹۴۲ زن سرپرست خانوار، تنها ۹۸ هزار ۵۸۹ خانوار از تمام خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند و باقی آن‌ها نیز فقط از یک و یا چند خدمت استفاده می‌کنند.
آسوده با اشاره به اینکه زنان سرپرست شهری نسبت به روستایی بیشترین فراوانی را دارند افزود: ۵۹ هزار و ۶۵۶ خانوار شهری و ۵۲ هزار و ۲۸۶ خانوار روستایی دارای زن سرپرست خانوار تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند.

وی با بیان اینکه فوت سرپرست، طلاق، از کارافتادگی مرد خانه و بیماری سرپرست از مهمترین دلایل سرپرست بودن زنان است ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد از خانوار‌های تحت حمایت این نهاد دارای زن سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: زنان سرپرست تحت حمایت از ۱۰ هزار و ۹۲۷ فرزند یتیم و ۹ هزار و ۲۷۵ فرزند محسنین سرپرستی می‌کنند و کمیته امداد به ازای هر یک از این فرزندان خدماتی ارائه می‌دهد.

آسوده با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد زمان دار است و این نهاد پول توزیع نمی‌کند یادآدور شد: کمیته امداد با ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی خانواده شاهد بروز و ظهور زنانی است که روزگاری نیازمند بوده اند، اما اکنون علاوه بر استقلال مالی توانسته اند کارآفرینی کنند و افراد دیگری را به عنوان نیروی کار تحت حمایت خود بیاورند.
 
کمیته امداد خراسان رضوی اکنون ۲۲۱ هزار و ۵۳ خانوار را مشتمل بر ۴۰۲ هزار و ۳۱۶ هزار نفر تحت حمایت دارد که ۱۵۵ هزار و ۳۰۹ خانوار آن با جمعیت ۲۸۲ هزار و ۶۶۲ نفر از این نهاد ماهانه معیشت دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
برچسب ها: کمیته امداد ، مادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.