سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خبر داد؛

ادبیات دفاع مقدس سرشار از خلاقیت و نو آوری نگارشی

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ادبیات دفاع مقدس سرشار از خلاقیت و نو آوری نگارشی در شعر شاعران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار سرتیپ داوود عامری مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره شعر ترنم حماسه در شیراز بیان کرد: جنگ چهره‌ای خشن دارد که در کنار خسارت‌های فراوان امید به آینده را دستخوش تلاطم می‌کند، اما دفاع مقدس ما از نشاط و پایداری ملت بر می‌خیزد.

وی با اشاره به اینکه ریشه‌های ادبیات پایداری به پیش از اسلام بر می‌گردد و آثار تولید شده شاعران در دوران معاصر از نظر کثرت قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: ادبیات دفاع مقدس با ادبیات جنگ سایر کشورها تفاوت دارد زیرا  عملکرد دیگر جنگ ها ایثارگرانه نبوده است. 

عامری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند به معنای واقعی کلمه آنچه امروز در حوزه شعر انجام می‌شود باید صد برابر شود،اضافه کرد: ادبیات دفاع مقدس با توجه به هویت آرمانی رزمندگان در جهان بینی پیشتاز است.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: اگر در انتظار  آینده روشنی  هستیم باید به شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف خود آگاه  باشیم تا ملت ایران نیز در این بخش برای تمدن اسلامی راهنمایی شود.

گفتنی است، درمراسم بیست‌ و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس با رونمایی 13جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس از شاعران و نویسندگان برگزیده در این حوزه تقدیر شد. 

انتهای پیام/ت

صحبت های  مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شیراز 

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.