سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال دادن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: اگر ادبیات دفاع مقدس به سمت خاطره‌نویسی هدایت شود فرهنگ ایثار و شهادت بهتر به نسل نوجوان منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد احمدی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس در بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و اختتامیه دومین جشنواره شعر ترنم حماسه با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس باید به سمت خاطره‌نویسی هدایت شود، بیان کرد: داستان و خاطره برای نسل نوجوان جذابیت بیشتری دارد.

وی بیان کرد: نباید در برگزاری برای این کنگره‌ها ۶ سال وقفه ایجاد شود، زیرا از سال ۹۱ تاکنون این کنگره برگزار نشده و امسال سومین حرم اهل بیت (ع) افتخار میزبانی این کنگره را دارد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه دشمن با تمام توان نسل جوان و فرهنگ ما را نشانه گرفته است و ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد، افزود: هوشیاری و تیزبینی مقام معظم رهبری در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم همواره نشان از اهمیت این موضوع دارد.

احمدی زاده تصریح کرد: فضای مجازی دیگر به بخش حقیقی زندگی مردم در جامعه تبدیل شده است، و یکی از دغدغه خانواده‌ها در این زمینه است و ما هم نه تهدیدات فضای مجازی را خوب تبیین کردیم نه برای تبدیل این تهدید‌ها  فرصت برنامه‌ریزی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا و امنیت  ایثارگری آن‌ ها همواره باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اگر یک ساعت امنیت و آرامش جامعه سلب شود حیات جامعه در خطر قرار می‌گیرد و اگر بنا باشد هر اتفاق خوشایندی در جامعه رخ دهد باید شرط اول آن برقراری امنیت باشد و امروز کشور ما برای امنیت و آرامشی که دارد در دنیا زبانزد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس اظهار کرد: در گذشته سبک شعر ما حماسی و تحلیلی بود، و در این زمان به ادبیات تحلیلی و تبیینی نیاز داریم که نتیجه پژوهش باشد و این ادبیات باید به گفتمان بین نسلی تبدیل شود که در این حوزه نیز ورود اثر بخشی نداشتیم.

انتهای پیام/ت

منتقل کردن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.